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@prinz

Hi. I just had a look at your Mearklin 0700-22 layout. I'm impressed. But I couldn't help noticing that when the road vehicles disappear off the board, the drivers stay visible. I thought I'd offer my solution to this, which can also be used for cargoes on open wagons on any form of transport. Basically, you add a an object variable to the vehicle, call it "Driver". Put the object of the driver in that vehicle  (Apologies I don't speak German, so my object is named in English)

Hallo. Ich habe mir gerade Ihre Mearklin 0700-22-Anlage angesehen. Ich bin beeindruckt. Aber ich konnte nicht umhin zu bemerken, dass die Fahrer sichtbar bleiben, wenn die Straßenfahrzeuge von der Tafel verschwinden. Ich dachte, ich biete hier meine Lösung an, die auch für Ladungen auf offenen Waggons auf jedem Transportmittel verwendet werden kann. Grundsätzlich fügen Sie dem Fahrzeug eine Objektvariable hinzu, nennen Sie diese "Fahrer". Bringen Sie das Objekt des Fahrers in dieses Fahrzeug (Entschuldigung, ich spreche kein Deutsch, daher wird mein Objekt auf Englisch benannt)

354887194_Capture1.thumb.JPG.6f82bbf14920b1f4ac281a403d9a075e.JPG

Then add a condition to the event that makes the vehicles visible and invisible:

Fügen Sie dann dem Ereignis eine Bedingung hinzu, die die Fahrzeuge sichtbar und unsichtbar macht:

396458936_Capture2.thumb.JPG.c120a796cebf929586c9f015bf3f9451.JPG

If Variable ([Vehicle].Driver) exists, set ([Vehicle].Driver) visible/invisible. 

As I said, you can use it for loads on waggons, bus passengers, trailers...

Otherwise a really enjoyable layout. The only other criticism I have is the lack of a camera on the front rollercoaster car!

Wenn Variable ([Fahrzeug].Fahrer) vorhanden ist, setzen Sie ([Fahrzeug].Fahrer) sichtbar/unsichtbar.

Wie gesagt, Sie können es für die Beladung von Waggons, Busreisenden, Anhängern ...

Ansonsten ein wirklich angenehmes Layout. Der einzige andere Kritikpunkt, den ich habe, ist die fehlende Kamera am vorderen Achterbahnwagen!

 

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Hi simonjackson1964,

thank you. I didn't see that and will use your solution to fix it.

And: yes: a camera on the front of the rollercoaster would be great!!

Have a nice evening

Wolfgang

 

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I think you're thinking of the ski-lift? Which actually works just fine if it's in a straight line but I couldn't get the cables to stay where I put them! (As an aside I would love to see a working model that features the ski lift?)

No, what we're talking about here is this:

Capture.thumb.JPG.41b0c57134c6b47207e3e3ea58bd6049.JPG

It's a single object. Linking a camera to it does nothing, because the cars moving along the track are an internal animation.

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I did a roller-coaster once, as a first experiment with splines. I used an existing structure, and (laboriously...) added the track and cars. Here's the video I shot at the time...

Ich habe einmal eine Achterbahnfahrt gemacht, als erstes Experiment mit Splines. Ich habe eine bestehende Struktur verwendet und (mühsam...) die Strecke und die Autos hinzugefügt. Hier ist das Video, das ich damals gedreht habe...

 

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Sorry; no chance. As stated, it was my first spline attempt (I'm a beginner still...), and took me long enough just to do that..! Anyway, such rides are more fun when they're 'rock'n'roll', aren't they..? :D
As for the catalogue: I can't claim to have constructed everything (the structure was adapted from a 3D printing model...), so I'd have no right to have it publicly available. It was a fun exercise, though, and I learned an awful lot in doing it. I say 'it'; I did the small one first, and then came across the much larger 3D model, so decided to 'go for it'.

Es tut uns leid; keine Chance. Wie gesagt, es war mein erster Spline-Versuch (ich bin noch ein Anfänger...), und ich habe lange genug dafür gebraucht...! Jedenfalls machen solche Fahrten mehr Spaß, wenn sie 'Rock'n'Roll' sind, oder...? :D
Was den Katalog angeht: Ich kann nicht behaupten, alles konstruiert zu haben (die Struktur wurde aus einem 3D-Druckmodell adaptiert...), also hätte ich keinen Anspruch darauf, ihn öffentlich zugänglich zu machen. Es war jedoch eine lustige Übung, und ich habe sehr viel dabei gelernt. Ich sage es'; Ich habe zuerst das kleine gemacht und bin dann auf das viel größere 3D-Modell gestoßen, also habe ich mich entschieden, es zu versuchen.

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