Jump to content

T-Junction issues...


Recommended Posts

As mentioned in a previous topic here, I've not found an explanation for a problem with my T-Junction. There are two parts; the traffic lights work perfectly, but the route-switching to have the cars alternate in leaving the junction behave strangely. The first system I used, with spline tracks and switches are fine, using a simplified version of the @JimKnopf system, in which each spline switch is controlled independently. I've been trying to get a similar result using the standard 'Diversion' road element. I found that it can't be done using the EV 'Switch' commands, as they operate on the whole piece, not just the Routes, but found the commands in Lua to switch the Routes directly. This works, but I have an unexplained occurrence, which can be seen in the video. The first part of the video shows the 'Jim Button' system, working as it should. The second part shows the same principle, but using the Diversion routes instead. It works, too, except that sometimes a car gets stuck on the switching Track Contact, and I don't know why. It must be something stupid I've overlooked, but after having scoured the whole System many times, I can't see why that car stops there. What have I missed..? Here's the video, and I've attached each of the simple test layouts.(No, it's no good suggesting that French cars always get stuck like that; that doesn't help..! 9_9 )
Thanks in advance for any explanation.

Wie in einem früheren Thema hier erwähnt, habe ich keine Erklärung für ein Problem mit meiner T-Kreuzung gefunden. Es gibt zwei Teile; die Ampel funktioniert einwandfrei, aber die Streckenumschaltung, damit sich die Autos beim Verlassen der Kreuzung abwechseln, verhalten sich seltsam. Das erste von mir verwendete System mit Spline-Tracks und Switches ist in Ordnung und verwendet eine vereinfachte Version des @JimKnopf-Systems, bei dem jeder Spline-Switch unabhängig gesteuert wird. Ich habe versucht, ein ähnliches Ergebnis mit dem Standard-Straßenelement "Umleitung" zu erzielen. Ich habe festgestellt, dass dies nicht mit den EV-Befehlen "Switch" möglich ist, da sie auf das gesamte Stück wirken, nicht nur auf die Routen, sondern die Befehle in Lua gefunden haben, um die Routen direkt zu wechseln. Das funktioniert, aber ich habe einen unerklärlichen Vorfall, der im Video zu sehen ist. Der erste Teil des Videos zeigt das 'Jim Button'-System, wie es funktioniert. Der zweite Teil zeigt das gleiche Prinzip, verwendet jedoch stattdessen die Umleitungsrouten. Es funktioniert auch, nur dass manchmal ein Auto am Schaltgleiskontakt hängen bleibt, und ich weiß nicht warum. Es muss etwas Dummes sein, das ich übersehen habe, aber nachdem ich das ganze System viele Male durchsucht habe, kann ich nicht sehen, warum das Auto dort anhält. Was habe ich verpasst..? Hier ist das Video, und ich habe jedes der einfachen Testlayouts angehängt. (Nein, es ist nicht gut zu behaupten, dass französische Autos immer so stecken bleiben; das hilft nicht...! 9_9 )
Vielen Dank im Voraus für jede Erklärung.

 

 

 

T_Junc_1.mbp

T_Junc_2.mbp

Link to post
Share on other sites
vor 44 Minuten schrieb Dad3353:

What have I missed..?

A really big one. "Missed" only, because today was the first time I explained it. And that was in a Twitch broadcast.

Switches no longer direct your traffic. Instead you assign waypoints to cars. All lines of any junction are now active at all times and cars have a route finder to detect the correct path from their current location to the destination point (i.e. a contact)

Maybe, you can take something from this broadcast, in spite of me talking in German? Just by watching?
It's late and I'm too tired to explain. And my day tomorrow is full. I'll do my best to offer a Twitch session in English in the near future.

Cheers
Goetz

Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Goetz said:

A really big one...

Yes, a really big one; I should have mentioned that all I've done up to now, including the layouts above, are done only with V6. I have yet to discover the joys of waypoints and the like; meanwhile, that 2CV has stopped for some reason. Whatever could that reason be..? Certainly not a lack of waypoint..! :D

Edit : I should have mentioned, also, that I have, indeed, been 'following' the Twitch sessions, albeit not 'live', and they are very useful. I can turn the sound down and watch; the hardest part is when the EV comes up in German, though..! It makes us non-Teutons think that much harder, so not all bad..!

Ja, ein wirklich großer; Ich hätte erwähnen sollen, dass alles, was ich bisher gemacht habe, einschließlich der obigen Layouts, nur mit V6 gemacht wurde. Ich muss noch die Freuden von Wegpunkten und dergleichen entdecken; Inzwischen hat dieser 2CV aus irgendeinem Grund aufgehört. Was könnte das für ein Grund sein..? An Wegpunkten mangelt es sicherlich nicht..! :D

Bearbeiten: Ich hätte auch erwähnen sollen, dass ich die Twitch-Sitzungen tatsächlich "verfolge", wenn auch nicht "live", und sie sind sehr nützlich. Ich kann den Ton leiser stellen und zusehen; das Schwierigste ist jedoch, wenn der EV auf Deutsch erscheint..! Es lässt uns Nicht-Germanen so viel schwerer denken, also nicht alles schlecht..!

Edited by Dad3353
Link to post
Share on other sites

Hallo @Dad3353,

Leider sind meine EV Kenntnisse bescheiden. Aber vielleicht hilft dir meine T-Kreuzung etwas weiter, es ist eine T-Kreuzung wo die Fahrzeuge die Vorfahrt achten. Ich habe zwei Anlagen angefügt, einmal meine V6 Lösung und ein Umbau auf V7. Beide Anlagen laufen Störungsfrei solange Zählvariablen nicht durch einander kommen, es gibt bestimmt eine Elegantere Lösung in V7.

T-Kreuzung V6.mbpT-Kreuzung V7.mbp

Gruß Axel

Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, JimKnopf said:

... maybe my T-junction will help you a little further...

Thanks, Axel, they're going to both be very useful. My question relates really to understanding why the system I posted has problems (a car stops where it shouldn't...), rather than to have a working T-Junction. Maybe, if I could understand the cause of my problem, I could avoid repeating it in the future..? Only maybe, though. :$

Danke Axel, sie werden beide sehr nützlich sein. Meine Frage bezieht sich wirklich darauf zu verstehen, warum das von mir gepostete System Probleme hat (ein Auto hält dort an, wo es nicht sollte ...), anstatt eine funktionierende T-Kreuzung zu haben. Wenn ich die Ursache meines Problems verstehen könnte, könnte ich es vielleicht in Zukunft vermeiden, es zu wiederholen..? Allerdings nur vielleicht. :$

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...