simonjackson1964 Geschrieben 14. Juni 2023 Geschrieben 14. Juni 2023 I'm interested in knowing what others think on this subject. The virtual depots are a great idea as they save space and allow what seems to be an infinite number of vehicles - I loaded one with almost every variation of every road vehicle in the catalogue without blowing the limit. For road vehicles they are ideal and can send random cars and trucks out giving a nice feel to the road traffic without the need to loop vehicles around and turn them invisible and visible again... But for trains, for me there is something satisfying about seeing all the rolling stock lined up on parallel tracks, coding the event to randomly select a train, and see the points all change, see the signal clear and the train start to move... Using routes makes this a lot easier and takes away the headache of interlocking the points and signals. The down-side is the space required for the storage tracks, and the fact that you can only run a certain number of trains. But the thing about the virtual depots is that you still need a fiddle-yard. Placing the virtual depot on the end of the visible track means that the train appears and disappears quite suddenly and unrealistically. I've found the best thing is to put a length of track long enough to take my longest train on a level below the baseboard and link it to the end of the visible track with virtual portals (wonderful things!), with a carriage length of the visible track hidden under a bridge or something. And of course, adding a new train to the layout means a length of empty track is needed to construct the train on, and a contact/event to send it to the depot when it's ready. As much as I love the virtual depots, I think there will always be a place in my heart for the fiddle-yard. ============================================================ Mich interessiert, was andere zu diesem Thema denken. Die virtuellen Depots sind eine großartige Idee, da sie Platz sparen und scheinbar unendlich viele Fahrzeuge zulassen – ich habe eines mit fast jeder Variante jedes Straßenfahrzeugs im Katalog beladen, ohne das Limit zu sprengen. Für Straßenfahrzeuge sind sie ideal und können beliebige Autos und Lastwagen losschicken, um dem Straßenverkehr ein schönes Gefühl zu verleihen, ohne dass Fahrzeuge umrundet und unsichtbar und wieder sichtbar gemacht werden müssen ... Aber für Züge ist es für mich etwas Befriedigendes, das gesamte rollende Material auf parallelen Gleisen aufgereiht zu sehen, das Ereignis so zu programmieren, dass ein Zug nach dem Zufallsprinzip ausgewählt wird, und zu sehen, wie sich alle Weichen ändern, das Signal frei wird und der Zug sich in Bewegung setzt. Die Verwendung von Routen erleichtert dies erheblich und erspart Ihnen die Mühe, die Weichen und Signale zu verknüpfen. Der Nachteil ist der Platzbedarf für die Lagergleise und die Tatsache, dass man nur eine bestimmte Anzahl von Zügen fahren kann. Aber die Sache mit den virtuellen Depots ist, dass man immer noch einen Schattenplatz braucht. Durch die Platzierung des virtuellen Depots am Ende des sichtbaren Gleises erscheint und verschwindet der Zug ganz plötzlich und unrealistisch. Ich habe herausgefunden, dass es am besten ist, ein Gleisstück zu platzieren, das lang genug ist, um meinen längsten Zug auf eine Ebene unter der Fußleiste zu bringen, und ihn mit virtuellen Portalen (wunderbare Dinge!) mit dem Ende des sichtbaren Gleises zu verbinden, und zwar mit einer Wagenlänge der sichtbaren Spur, die unter einer Brücke oder so etwas versteckt ist. Und natürlich bedeutet das Hinzufügen eines neuen Zuges zur Anlage, dass ein Stück leeres Gleis benötigt wird, um den Zug aufzubauen, und ein Kontakt/Ereignis erforderlich ist, um ihn zum Depot zu schicken, wenn er fertig ist. So sehr ich die virtuellen Depots auch liebe, ich denke, dass der Schattenplatz immer einen Platz in meinem Herzen haben wird.
Goetz Geschrieben 14. Juni 2023 Geschrieben 14. Juni 2023 (bearbeitet) vor 18 Minuten schrieb simonjackson1964: I've found the best thing is to put a length of track long enough to take my longest train on a level below the baseboard and link it to the end of the visible track with virtual portals, with a carriage length of the visible track hidden under a bridge or something. That is indeed the recommended way for using virtual depots. And one more advantage in addition to the ones you mentioned: any rolling stock that is housed in a virtual depot doesn't require rendering. And you can always combine both: a small fiddle yard to configure trains and have them visibly ready and waiting and a virtual depot to feed one or more of the parking positions (for extra storage) Bearbeitet 14. Juni 2023 von Goetz spelling
simonjackson1964 Geschrieben 14. Juni 2023 Autor Geschrieben 14. Juni 2023 2 hours ago, Goetz said: And you can always combine both: I have been considering doing exactly this. But I have yet to come up with a layout where it would come into its own.
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