Jump to content

Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Hey guys

Sorry for hijacking the thread  and continueing in english. Feel free to reply in German - (It's just when writing German I'm a bit challenged:-))

I read the following in the WIKI article (linked below - Under "Gleiskontakte"): 

"Ein Gleiskontakt löst nur dann aus, wenn ein Fahrzeug in die Richtung fährt, in die der Kontakt zeigt".

Now...Consider the example below

image.thumb.jpeg.0b5575e2c22262afa87746f9149bce47.jpeg

Two Track Contacts... One TC oriented in the direction of travel the other TC in the opposite direction.

Based on the WIKI article I would expect that only "TC direct" would be triggered and not the opposite but in reality both are triggered as seen below

image.jpeg.c098aa668e707dbdd0c46a1e5d1131bd.jpeg

I have just added a bit of code to to each TC to verify that eventmanagement indeed executes the code when the TCs are triggered

So I'm a bit confused. Is the WIKI wrong or what?

I know that a condition can be applied to check for direction of travel so I know the work around...but is it supposed to work like this or am I missing something?.

Thx for the support you all provide and Goetz I have enjoyed the vidoes you have uploaded on Youtube :-)

Best regards

Michael Christiansen

Silkeborg, Denmark

Courtesy translation provided by Google

Entschuldigen Sie, dass ich den Thread gekapert und auf Englisch weitergemacht habe. Sie können gerne auf Deutsch antworten - (nur beim Schreiben auf Deutsch bin ich etwas überfordert :-))

Ich habe im WIKI-Artikel (Link unten - unter „Gleiskontakte“) Folgendes gelesen:

„Ein Gleiskontakt löst nur dann aus, wenn ein Fahrzeug in die Richtung fährt, in die der Kontakt zeigt“.

Nun... betrachten Sie das folgende Beispiel:
Zwei Gleiskontakte... Ein TC ist in Fahrtrichtung ausgerichtet, der andere TC in die entgegengesetzte Richtung.

Basierend auf dem WIKI-Artikel würde ich erwarten, dass nur „TC direkt“ ausgelöst wird und nicht umgekehrt, aber in Wirklichkeit werden beide ausgelöst, wie unten zu sehen ist.
Ich habe gerade jedem TC ein bisschen Code hinzugefügt, um zu überprüfen, ob das Eventmanagement den Code tatsächlich ausführt, wenn die TCs ausgelöst werden.

Ich bin also etwas verwirrt. Ist das WIKI falsch oder was?

Ich weiß, dass eine Bedingung angewendet werden kann, um die Fahrtrichtung zu prüfen, also kenne ich den Workaround … aber soll das so funktionieren oder übersehe ich etwas?

Danke für die Unterstützung, die ihr alle leistet, und Goetz, mir haben die Videos gefallen, die ihr auf YouTube hochgeladen habt :-)
Mit freundlichen Grüßen

Geschrieben

High, @mich.chr,

The track contact has the feature that you can set in which direction it is effective when entering or leaving. Hence the two different colours of the tips.   If you deactivate the yellow tip, the contact only reacts to vehicles coming from the left. The reverse is true if the green tip is deactivated. All vehicles coming from the right can trigger an action. If both sides of the contact are activated, it does not matter which direction the vehicle is coming from. The contact always acts as a trigger.
To select the direction of the trigger on the contact, you must click on the contact. You will then see a symbol of two triangles representing the direction. You can now select the direction of the trigger here.

Translated with DeepL.com (free version)

Best regards

streit_ross

Geschrieben

Hallo Streit_ross

Thank you for your input. I really leared something new and important here. I will just enhance the explaination a bit so others can use the info as well. If you select properties for Track contacts the two left/right arrows in the properties dialogue can be disabled/enabled as shown below.

Here I have disabled triggering in the Left direction by clicking on the left arrow (red circle) whereas it is enabled in the right direction (blue circle / green arrow)

image.thumb.jpeg.dec26b0edecc240a30708acaa6565e8d.jpeg

Vielen Dank für Ihren Beitrag. Ich habe hier wirklich etwas Neues und Wichtiges gelernt. Ich werde die Erklärung nur ein wenig ergänzen, damit auch andere die Informationen nutzen können. Wenn Sie Eigenschaften für „Gleiskontakt“ auswählen, können die beiden Pfeile nach links/rechts im Eigenschaftendialog wie unten gezeigt deaktiviert/aktiviert werden.

Hier habe ich das Auslösen in der linken Richtung deaktiviert, indem ich auf den linken Pfeil (roter Kreis) geklickt habe, während es in der rechten Richtung aktiviert ist (blauer Kreis / grüner Pfeil).