Herman Geschrieben 10. Oktober Geschrieben 10. Oktober Hello, I noticed this in the rifle band ( another topic ). In this layout Bettina1 is linked to Bettina2 and Trombone Player 1 to Trombone Player 2. Normally the walkers with nr 2 schould walk on a virtual track, I removed the track, the strange behaviour stays. Give the four walkers a speed of 6 km/u and start simulation. They walk all four. Stop all animation. Save. Go to the start menu. Reopen the most recent layout. Restart all simulation. Walkers with nr2 are still walking, some or all of the nrs1 stops walking. Two walkers.mbp Hallo, das ist mir in der Schützenkapelle aufgefallen ( anderes Thema ). In dieser Anlage ist Bettina1 mit Bettina2 und Posaunist 1 mit Posaunist 2 verbunden. Normalerweise sollten die Walker mit der Nr. 2 auf einer virtuellen Spur laufen, ich habe die Spur entfernt, das seltsame Verhalten bleibt. Geben Sie den vier Gehern eine Geschwindigkeit von 6 km/u und starten Sie die Simulation. Sie laufen alle vier. Alle Animationen stoppen. Speichern Sie. Rufen Sie das Startmenü auf. Öffnen Sie das letzte Layout erneut. Starten Sie die gesamte Simulation neu. Die Läufer mit nr2 laufen noch, einige oder alle nrs1 hören auf zu laufen. Kind regards, Herman
Neo Geschrieben 21. Oktober Geschrieben 21. Oktober Hi Herman, this is expected behavior. Vehicles (or humans) stop when they are not linked to a track anymore. This stop is only triggered when the link has changed, which might occur during layout loading, and depends on the order the vehicles are loaded into memory (random behavior). This is nothing to worry about, the actual error here is that a vehicle not connected to a track/virtual route can receive a target speed. This will be changed in the future. So, in order to properly animate walking humans, always link them to existing tracks/routes. Kind regards, Neo
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