Jump to content

Odd rendering effect with transparency and particle effect objects.


trevor

Empfohlene Beiträge

Note from the images...

I have am using a cloud particle effect to create a swirling mist cloud at the bottom of a waterfall.

If I make the water surface semi-transparent, the water surface overlays the cloud particle effect when zoomed out.

110 = semi-transparent water zoomed out a little <not what I want obviously..
111 = semi-transparent water zoomed in
112 = non-transparent water any zoom.

Screenshot_110.jpg

Screenshot_111.jpg

Screenshot_112.jpg

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Hi Trevor,

this is a known problem. Transparent objects have to be sorted from back to front in order to render them, and the bigger the objects are, the more error-prone this technique is. Try to split your water surface into smaller pieces.

Kind regards,

Neo

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto besitzen, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen.

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde dich hier an.

Jetzt anmelden
×
×
  • Neu erstellen...