Jump to content

Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Hello,

I'm looking for some insight on this issue -- I've noticed that the settings on several track contacts will become erased / reset, and I will have to go back and reapply the values for each state. The signal that the contact is connected to will remain, just the acceleration / deceleration speed settings and direction arrows will be reset to 0 / none. This will happen at random times and track contacts.

Is this a common / known issue?

 

Hallo,

Ich suche nach einem Einblick in dieses Problem - ich habe festgestellt, dass die Einstellungen für mehrere Gleiskontakte gelöscht / zurückgesetzt werden und ich zurückgehen und die Werte für jeden Zustand erneut anwenden muss. Das Signal, mit dem der Kontakt verbunden ist, bleibt bestehen, nur die Beschleunigungs- / Verzögerungsgeschwindigkeitseinstellungen und Richtungspfeile werden auf 0 / keine zurückgesetzt. Dies geschieht zu zufälligen Zeiten und verfolgt Kontakte.

Ist das ein häufiges/bekanntes problem?

SS01.thumb.jpg.bf25ded86851ba90fdc3b1780ad6f149.jpg

 

Thank you!

Danke!

Geschrieben
vor 2 Stunden schrieb michaeljstinsman:

the acceleration / deceleration speed settings and direction arrows will be reset to 0 / none. This will happen at random times and track contacts.

Is this a common / known issue?

Hello Michael,
this is not a known issue.

I'll need to inspect your layout, to figure out what might be causing the misbehaviour.

Kind regards
Goetz

Geschrieben

Is there a reason you're using road traffic lights rather than railway signals? The railway signals have a track contact built in (from version 6 onwards) and from V7 on the route system basically handles the signalling and interlocking for you.

I have to say, it's almost certainly something in your code that is causing the contact properties to change.

Geschrieben
9 hours ago, simonjackson1964 said:

Is there a reason you're using road traffic lights rather than railway signals? The railway signals have a track contact built in (from version 6 onwards) and from V7 on the route system basically handles the signalling and interlocking for you.

I have to say, it's almost certainly something in your code that is causing the contact properties to change.

The main reason for the traffic signals is just that I didn't like any of the available rail signals, and found it easier to customize everything this way (They are placeholders while I figure out how to properly model). I'm curious what code could be affecting this, as far as I know there's no Lua script that can alter the contact properties.

 

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto besitzen, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen.

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde dich hier an.

Jetzt anmelden
×
×
  • Neu erstellen...