Jump to content

A short Video of the Mag Train I'm playing with...


Dad3353
 Share

Recommended Posts

Good evening...

Still very much a beginner, but learning every day a little pore, I've finally managed to get Blender to export viable vehicles, with their materials. The 3D creation is not mine, I hasten to add, but I was pleased when I finally got these onto MBS rails. No wheels (these are Magnetic Levitation 'rolling' stock...). I'll try to build specific track for these, and buildings (I've a set of models for that, too...). Decidedly futurist; no-one will be criticising the adherence to any full-scale trains..!
A few details to work on, such as how to master the lighting (emission...), and how to modify the 3D files for animated doors and such. Still, I got the motorisation and coupling to work, and even created variants for some of the wagons.
I had tried using Sketchup (v8 and 2017...) for the materials, but found it to be so very clumsy compared to Blender (2.9...), so I think I'll stick with that for now. I'm only looking for very modest modelling; nothing comparable to the splendid pieces I see posted here regularly. Here's the video, anyway; enjoy...

Guten Abend...

Ich bin immer noch ein blutiger Anfänger, aber ich lerne jeden Tag ein wenig dazu und habe es endlich geschafft, Blender dazu zu bringen, brauchbare Fahrzeuge mit ihren Materialien zu exportieren. Die 3D-Erstellung ist nicht von mir, möchte ich schnell hinzufügen, aber ich war froh, als ich diese endlich auf MBS-Schienen bekommen habe. Keine Räder (dies sind Magnetschwebe-"Schienenfahrzeuge"...). Ich werde versuchen, spezielle Gleise für diese und Gebäude zu bauen (dafür habe ich auch eine Reihe von Modellen...). Entschieden futuristisch; niemand wird das Festhalten an irgendwelchen maßstabsgetreuen Zügen kritisieren...!
Ein paar Details, an denen wir arbeiten müssen, z.B. wie man die Beleuchtung (Emission...) beherrscht und wie man die 3D-Dateien für animierte Türen und dergleichen modifiziert. Trotzdem habe ich die Motorisierung und die Kupplung zum Laufen gebracht und sogar Varianten für einige der Waggons erstellt.
Ich hatte versucht, Sketchup (v8 und 2017...) für die Materialien zu verwenden, fand es aber im Vergleich zu Blender (2.9...) sehr ungeschickt, deshalb bleibe ich vorerst dabei. Ich bin nur auf der Suche nach sehr bescheidenen Modellen; nichts, was mit den prächtigen Stücken vergleichbar wäre, die ich hier regelmäßig zu sehen bekomme. Hier ist jedenfalls das Video; viel Spaß...

Übersetzt mit www.DeepL.com/Translator (kostenlose Version)

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, hubert.visschedijk said:

...tracks> prototypical> transrapid. the trainset is also there.

Yes, Hubert, but I won't learn how to make stuff by using what's already been made. I'm not up to the standard required for posting great models on this Forum; my goals are much more modest, and simply for my own education; each achievement leads on to another challenge. The objective is not to have a Mag Train, but to learn how to create trains, buildings, track, people etc, and the train in the video is simply a stepping stone. B|

Ja, Hubert, aber ich werde nicht lernen, wie man etwas herstellt, indem man verwendet, was bereits hergestellt wurde. Ich erfülle nicht den Standard, der erforderlich ist, um großartige Modelle in dieses Forum zu stellen; meine Ziele sind viel bescheidener, und einfach für meine eigene Ausbildung; jede Leistung führt zu einer weiteren Herausforderung. Das Ziel ist nicht, einen Mag Train zu haben, sondern zu lernen, wie man Züge, Gebäude, Gleise, Personen usw. herstellt, und der Zug im Video ist einfach nur ein Sprungbrett. B|

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...