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Dad3353

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About Dad3353

  • Birthday 08/20/1950

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  1. Good evening, Peter... How about this little chap, created in MakeHuman, imported into Blender then exported to MBS. He has 13500 polygons... He was created using different topology. To try one yourself, create a new character using the Topology 'Proxy741' (Geometries/Topologies/Proxy741...). Add the pose and clothes required and save/export. In Blender, it's possible to reduce the polygon count, with Mesh Decimation, but it needs experimenting to have a credible figure at the end. I've managed to reduce some very well, but it's not always simple. Try the above Topology first, maybe..
  2. Dad3353

    Modelle von HWB

    Thanks, both. With this precious information, I was able to quickly transform the SNCF (again, unfinished business, but it's a start...) ... Danke, beide. Mit diesen wertvollen Informationen war ich in der Lage, die SNCF schnell umzugestalten (wieder noch unerledigte Angelegenheiten, aber es ist ein Anfang...) ... I'll have to revise my method for the DD currently causing me problems, to enable a single 'wrap-around' texture. Currently I'm using the 'paint-pot' palette technique, but I may be able to convert. I still need to work out these 'normal' issues, of course. Ich m
  3. Dad3353

    Modelle von HWB

    Ah, Herman, whilst you're here, here's an 'easy' question. How does one enable exchange textures..? I need the 'paintbrush to be available in MBS; for the moment it's not the case. How it this done, please (and thanks in advance...)..? Ah, Herman, während Sie hier sind, ist hier eine 'einfache' Frage. Wie aktiviert man Austauschtexturen..? Ich benötige, dass der Pinsel in MBS verfügbar ist; im Moment ist es nicht der Fall. Wie ist das bitte gemacht worden (und danke im Voraus...)..?
  4. Dad3353

    Modelle von HWB

    I'll clean up the SNCF and send it to you, then, in glb format. Give me a day or two. I'll have a look at exchange textures meanwhile, but I'm not sure that it'll be easy, with the way I do the UV stuff in Blender. I'll try it and see... Ich bereinige die SNCF und schicke sie dir dann im glb-Format. Gib mir ein oder zwei Tage. Ich werde mir in der Zwischenzeit die Austauschtexturen ansehen, aber ich bin mir nicht sicher, ob es einfach sein wird, so wie ich das UV-Zeug in Blender mache. Ich werde es versuchen und sehen...
  5. Dad3353

    Modelle von HWB

    Wow..! With all that information, and given enough sheet metal, I could almost make a real one..! Beeindruckend..! Mit all diesen Informationen und genügend Blechen könnte ich fast einen echten machen..!
  6. Dad3353

    Modelle von HWB

    Thanks Herman, and I hope you're right, but I must, in all honesty, state that the original model came from a SketchUp model, made by this fellow, downloaded from 3D Warehouse. The transformation to MBS is my effort, but I have no claim on the original source. Vielen Dank, Herman, und ich hoffe, Sie haben Recht, aber ich muss ehrlich sagen, dass das Originalmodell von einem SketchUp-Modell stammt, das von diesem Kollegen erstellt und aus der 3D-Galerie heruntergeladen wurde. Die Umwandlung in MBS ist mein Bemühen, aber ich habe keinen Anspruch auf die Originalquelle.
  7. Dad3353

    Modelle von HWB

    Excellent, Hubert, but before getting down to fine details (or even details at all..!), I need to sort out how to not have a half-invisible train..! No offence intended; I've struggling to make anything at all, so the slop of the roof is far down my list of issues..! Respect (and thanks for all the info; I'll look harder at it all once I've understood Lesson 101 : How To Master Normals In 46 Easy Lessons...) Ausgezeichnet, Hubert, aber bevor ich zu den feinen Details komme (oder überhaupt zu den Details...!), muss ich herausfinden, wie man keinen halb unsichtbaren Zug hat..! Keine Bel
  8. Dad3353

    Modelle von HWB

    I've found the problem with the black roof, but it opens up an enormous 'can of worms'. The issue is (as may have been guessed...) 'normals'. What looks fine in Blender looks rubbish in MBS; they don't seem to have the same notion of what to do about 'normals'. Here's Blender... Ich habe das Problem mit dem schwarzen Dach gefunden, aber es öffnet eine riesige "Dose Würmer". Das Problem ist (wie man vielleicht vermutet hat...) 'Normale'. Was in Blender gut aussieht, sieht in MBS Müll aus; sie scheinen nicht die gleiche Vorstellung davon zu haben, was sie mit „Normalen“ tun sollen. Hier ist
  9. Dad3353

    Modelle von HWB

    More progress, but still quite a few details to sort out (the roof is black in Blender, but yellow once imported; don't know why...). No lighting yet, nor opening doors, but progress, just the same... Weitere Fortschritte, aber noch einige Details zu klären (das Dach ist in Blender schwarz, aber einmal importiert gelb; weiß nicht warum...). Noch keine Beleuchtung, keine Türen öffnen, aber Fortschritt, trotzdem...
  10. Good evening, Walter... I understand fully your frustration, as I had the same (and more...) issues understanding how SketchUp works, despite the excellent help here and other videos. The saving grace came from a 'Teams' session with @hubert.visschedijk, who, with much patience and clear demonstrations, was able to show me how to succeed with it. I would heartily recommend trying a similar experience; it's far more productive doing this one-to-one in a face-to-face 'Teams' session. I'm sure that Hubert would be willing; it just needs a mutually-suitable time frame to be established. Des
  11. Dad3353

    Modelle von HWB

    @HWB (Slow...) Progress report... Here's the body shell (12000 polygons so far...), with a very basic colour scheme. I've now learned how to have an interior texture and a different exterior texture. That's progress..! More will come as I stumble about finding out how to do things ... (Langsam...) Fortschrittsbericht... Hier ist die Karosserie (bisher 12000 Polygone...), mit einem sehr einfachen Farbschema. Ich habe jetzt gelernt, wie man eine Innentextur und eine andere Außentextur hat. Das ist Fortschritt..! Mehr wird kommen, wenn ich darüber stolpere, herauszufinden, wie man Dinge
  12. Yes, you're right; the 'Clearway' sign is at the start of the section (usually at exit from a town or village...), and the black-diagonal-barred 'End of Clearway' sign at the end of the section. Usually found on major roads; in France, lesser roads have instead a white post with a red ring near the top at each intersection, to indicate that 'priority to be given to the right' is effective. The 'Clearway' applies to most European roads; not so sure about the white post other than France, though. Hope this helps. Ja, du hast Recht; Das Schild "Clearway" befindet sich am Anfang des Abschnit
  13. When road surfacing is done, here in France, it's often done on only a short section (when it's been dug up, for instance...), and one will often see different surfaces. Turn shortcomings into qualities, and go for realism..? Wenn Straßenbelag hier in Frankreich gemacht wird, wird er oft nur auf einem kurzen Abschnitt ausgeführt (wenn er zum Beispiel ausgegraben wurde...), und man sieht oft verschiedene Oberflächen. Machen Sie Mängel in Qualitäten und setzen Sie auf Realismus.
  14. Dad3353

    Modelle von HWB

    How's your 'Blender' ..? ...
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