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Geschrieben

Good afternoon...

I have a successful Jaguar, from Blender, coloured with a single multi-coloured Material. I am trying to make a Golf Cart, but cannot get a suitable colouring; it's always too dull. In order to see what the problem might be, I've got both vehicles in the same Blender file, using the same UV method and the same Jaguar palette. Two issues become apparent...

1 - In Blender, the colours look different, despite being from the same palette (the bodywork 'green' is correct on the Jaguar, but darker on the Golf Cart...).
2 - When I export this 'twin vehicle' file as a single .glb file, and import it into MBS, the Jaguar look fine, but the Golf Cart is very dull and faded.

Is there someone with Blender experience able to explain this, and guide me to a solution, so as to have the Golf Cart just as pretty as the Jaguar..? I've been trying all sorts of experiments over the last two days with no result; I've certain that there's a stupidly simple 'something' that I've overlooked, or am not aware of. Here's a screenshot of the pair in Blender, and the same pair in MBS... Thanks in advance for any assistance offered; meanwhile...

Keep well, stay safe.

Guten Tag...

Ich habe einen erfolgreichen Jaguar von Blender, der mit einem einzigen mehrfarbigen Material gefärbt ist. Ich versuche einen Golfwagen zu bauen, kann aber keine passende Farbe bekommen. es ist immer zu langweilig. Um zu sehen, wo das Problem liegen könnte, habe ich beide Fahrzeuge in derselben Blender-Datei, mit derselben UV-Methode und derselben Jaguar-Palette. Zwei Probleme werden offensichtlich ...

1 - In Blender sehen die Farben unterschiedlich aus, obwohl sie aus derselben Palette stammen (die Karosserie 'grün' ist beim Jaguar korrekt, beim Golfwagen jedoch dunkler ...).
2 - Wenn ich diese 'Twin Vehicle'-Datei als einzelne .glb-Datei exportiere und in MBS importiere, sieht der Jaguar gut aus, aber der Golf Cart ist sehr langweilig und verblasst.

Gibt es jemanden mit Blender-Erfahrung, der dies erklären und mich zu einer Lösung führen kann, damit der Golfwagen genauso hübsch ist wie der Jaguar? Ich habe in den letzten zwei Tagen alle möglichen Experimente ohne Ergebnis versucht. Ich bin mir sicher, dass es ein dumm einfaches "Etwas" gibt, das ich übersehen habe oder das mir nicht bewusst ist. Hier ist ein Screenshot des Paares in Blender und des gleichen Paares in MBS ... Vielen Dank im Voraus für jede angebotene Unterstützung. inzwischen...

Bleib gut, bleib sicher.

Douglas

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Clipboard01.thumb.jpg.a50abe2bfd4aa6c2e78d03aa225add38.jpg

Geschrieben (bearbeitet)

Hallo Douglas, aus diesem Beitrag gehen zu wenig informationen hervor wie..zB. auch gleiche Metallic/Roughness -zuweisung, gleiche normalen, ist ein emissive aktiv...

wenn du willst kann ich mir das anschauen wenn du mir ein PN schickst zwecks EMail.

from this post too little information comes out like..eg. also same Metallic/Roughness -assignment, same normals, is an emissive active...

if you want I can look at it if you send me a PN for an EMail.

lg max

Bearbeitet von maxwei
Geschrieben

Ok, here we go:

The problem is:  when you import a Mesh from ...whereever, the Normals are not always correct assigned

You can correct this by selected Mesh with:
for.jpg.482d17b97d65c4ed4fe4d190740c2204.jpg

cheers max

Geschrieben
1 hour ago, maxwei said:

Ok, here we go...

We have a Winner..! Yes, indeed; once 'cleared' the Custom Split Normals Data (who thinks these terms up..?), everything fell into place. The Golf Cart was only roughly coloured for this test, but already looks healthier..! Many thanks, Max; [Terminator] I'll be back..! [/Terminator].

Wir haben einen Sieger..! Ja, in der Tat; Sobald die benutzerdefinierten Split-Normaldaten "gelöscht" wurden (wer denkt sich diese Begriffe aus?), passte alles zusammen. Der Golfwagen war für diesen Test nur grob gefärbt, sieht aber schon gesünder aus ..! Vielen Dank, Max; [Terminator] Ich komme wieder ..! [/ Terminator].

Clipboard01.thumb.jpg.72ede9f5e194cdd3237325d4f629070c.jpg

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