Jump to content

Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Hello, I posted here back in 2022 about RTR models. I have made TGV trains for RTR many years ago. I successfully converted some of my trains for this game. I knew about this game back in 2022, but I bought the full version of the game a few months ago. I tried the TGV POS and TGV Duplex first. I know some people converted MSTS TGV's to this I would like to have the download for those too.

I have tried to convert my models to 3Dmodelbahn studio. I don't know how to do the jacobs bogies on this one, but I was able to do the jacobs bogies for RTR. Do you know how to do this?

If you want to try convert them yourself, here is the link to the RTR download.

https://www.mediafire.com/file/1tt0mbedld7if4d/RTR_TGV_Pack.rar/file

Also here are some other trains that you can convert:

https://www.mediafire.com/file/043p7c42ji862cr/JR700_RTR.rar/file

https://www.mediafire.com/file/ug9qkiyluuoez0o/AMTRAK_ACELA.rar/file

Screenshot 2025-05-15 220851.jpg

Screenshot 2025-05-15 223937.jpg

Screenshot 2025-05-16 164842.jpg

Screenshot 2025-05-16 164933.jpg

Geschrieben

Sorry I do not speak german but the translation said 

You cannot receive private messages.

I found your gltf files. I found your TGV trains. Some of your TGV trains are similar except for the livery. But I see you didn't do a duplex yet so I will still try to finish that one. The POS was a hybrid of Duplex power cars and Reseau passenger cars. I might be able to do the bogies.

Geschrieben

Thank you! I would like to have the download. I don't know how I can get the private messages.

Translation:

Vielen Dank! Ich möchte den Download haben. Ich weiß nicht, wie ich die privaten Nachrichten erhalten kann.

Geschrieben
vor 9 Minuten schrieb HWB Berlin:

ich wusste genau das die Nietenzähler wieder kommen.

Was hat das mit Nietenzählerei zu tun wenn nicht mal annähernd ein gewisses Niveau gehalten wird?
Und wenn man natürlich keinerlei Kritik mehr anbringen darf, berechtigt, dann kann man sich sowieso jede Vorstellung eines Modells in Zukunft sparen, direkt in den Katalog laden und warten auf eine Veröffentlichung (oder nicht).

Geschrieben

Hallo @maxwei,

du baust tolle Modelle, aber ich möchte nicht ewig warten bis mein Wunschmodell irgendwann erscheint, das erlebe ich dann vielleicht nicht mehr.

Mir reichen auch einfache Modelle wie die Rule the Rail Modelle ohne Animationen und den ganzen Spielereien.

Die brauche ich bei Vorbeifahrten nicht. Fast alle meine konvertierten Modelle laufen ab MBS V5

Wenn jemand die Modelle möchte bitte PN

Gruß Hermann

Geschrieben

Rule The Rail models are more simple. You have permission to upload it to the catalog.

Regel: Die Schienenmodelle sind einfacher. Sie haben die Berechtigung, sie in den Katalog hochzuladen.

Geschrieben

Hallo Hermann,

mir war nicht bewusst, dass die RTR-Modelle so rudimentär sind, dann sind sie für den Online-Katalog eher nicht geeignet, die Ansprüche der MBS-User sind heute etwas höher. Dann belassen wir es bei deinem manuellen Download.

Viele Grüße,

Neo