Jump to content

Neue Gleise ?


Curt84328

Empfohlene Beiträge

Hi Curtis,

do you already have created some tracks for the Atlas system in the 3D Train Studio? If yes, just export them and attach them here so I can add them to the catalog. If no, do you have a link to some specifications of the track geometry?

Kind regards,

Neo

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Hi Curtis,

from where did you get the dimensions for the turnouts from ?

I am sorry to say that I have gotten other results by searching the web. I've spent some days to understand the geometry of the tracksystem - (never mind, I am a surveyor) please help me to confim the track dimensions in detail to keep the ATLAS H0 Code 100 track system in real condition.

Lets go on step by step - I will setup the ATLAS H0 Code 83 track system. It has equivalent geometry.

Regards,

Henry

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Für den Schließradius und der Frosch Winkel, nahm ich die Informationen von der folgenden Website.   http://www.pcrnmra.org/pcr/clinics/Kolm-TurnoutsWhatYouNeedtoKnow-PCR200...    Hier ist der Tabelle I verwendet.  The dimensions in the following table are for HO scale
from NMRA RP 12.3. The lead length and closure radius were
specifically determined for model railroad purposes and may
not be directly scaled from prototype standard dimensions.
Turnout Number
Lead
Frog Angle
Closure Radius
4
5.06”
14° 15’
15”
5
5.69”
11° 25’
26”
6
6.25”
9° 32’
43”
7
8.44”
8° 10’
49”
8
9.00”
7° 09’
67”
10
10.06”
5° 43’
117”

Ich zählte die Anzahl der Verbindungen für die Längen der Schalter und machte Zahlen 4,6,8 und 10

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Lassen Sie mich zwei Dinge klar .. 1. Ich begrüße alle Kommentare. 2. Ich werde freundlich akzeptieren keine Korrekturen.


Atlas Spur neigt dazu, recht treu für amerikanische Eisenbahnspur Prototyp laufen und Weichen scheinen übermäßig lange im Vergleich zu einigen anderen Marken-Spuren.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 2 Wochen später...

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto besitzen, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen.

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde dich hier an.

Jetzt anmelden
×
×
  • Neu erstellen...