Jump to content

Reverse of a vehicle


 Share

Recommended Posts

Hello dear members. I'm not here because of a problem (anymore), because I just found an answer.

I just read a post by @Wüstenfuchs , it is related to his problem, but not an answer for what he is looking for, so I started a new post with only the focus on the reverse
I was looking to start ( and reverse ) a non triggering and not active vehicle waiting on a track contact ( or track ).  ( the trigger was another cause ). The vehicle may push wagons, we do not know, only it is there at the contact. A solution in Lua was found quickly but I do not want to disturb all members with that. I was thinking, that must be easy also with the EV ? 
I remembered that @Neo once helped me with a problem in the time we had to program signals ourselves. ( V6 ). This solution helps me now again and is only EV. 
When the vehicle triggers itself, it's much easier as @HaNNoveraNer and @MichelLombart already said in Wüstenfuchs post. 

Hallo liebe Mitglieder. Ich bin nicht (mehr) wegen eines Problems hier, denn ich habe gerade eine Antwort gefunden.

Ich habe gerade einen Beitrag von @Wüstenfuchs gelesen, der zwar mit seinem Problem zusammenhängt, aber keine Antwort auf das gibt, was er sucht, also habe ich einen neuen Beitrag begonnen, der sich nur mit dem Rückwärtsfahren beschäftigt. 
Ich wollte ein nicht auslösendes und nicht aktives Fahrzeug, das auf einen Gleiskontakt ( oder ein Gleis ) wartet, starten ( und umkehren ).  ( der Auslöser war eine andere Ursache ). Das Fahrzeug kann Wagen schieben, wir wissen es nicht, nur das es am Kontakt steht. Eine Lösung in Lua war schnell gefunden, aber ich möchte nicht alle Mitglieder damit stören. Ich habe mir gedacht, das muss doch auch mit dem EV einfach sein ? 
Ich erinnerte mich, dass @Neo mir mal bei einem Problem geholfen hat, als wir noch selbst Signale programmieren mussten. ( V6 ). Diese Lösung hilft mir jetzt wieder und ist nur EV. 
Wenn das Fahrzeug selbst auslöst, ist es viel einfacher, wie @HaNNoveraNer und @MichelLombart in Wüstenfuchs Beitrag schon sagten. 

So for what it is, only to share. Kind regards, Herman Also, was es ist, nur zu teilen. Mit freundlichen Grüßen, Herman

1331400966_vehicletriggers.thumb.jpg.d35e5a5bdf3d040504b8b9e78c52e139.jpg
reverse.jpg.429c7fea16997537f7ba715e9b71b6e1.jpg

reverseX.mbp

Edited by Herman
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...