Jump to content

Cab forward lokomotive - USA steam era


hubert.visschedijk

Recommended Posts

https://steamlocomotive.com/locobase.php?country=USA&wheel=4-8-8-2

Sehr besonders... 

für jemanden, der ausgeruht ist. (Aus seiner aktuellen amerikanischen Dampflokomotive)

Mit freundlichen Grüßen und einem sehr großen Augenzwinkern ... ;)

 

https://www.etsy.com/uk/listing/522320523/southern-pacific-class-ac-12-cab-forward

https://i.etsystatic.com/14861181/r/il/90841a/1233253879/il_1140xN.1233253879_5vhk.jpg

http://www.lionel.com/products/southern-pacific-scale-4-8-8-2-ac-12-cab-forward-4294-tmcc-6-38071/

 

 

Edited by hubert.visschedijk
Link to comment
Share on other sites

But is the cab really up front..? To me, it just looks like any other loco reversing. Traditionally, the cabin had to be at the back where the tender was, so as to be able to stoke the furnace. This loco is oil-fired, so it's just driving in reverse with a fuel pump for keeping the boiler lit. Purpose-built internal combustion engines made this concept redundant, so I can see why it wasn't carried any further.
And 'Yes, it's ugly' :D

Aber ist das Taxi wirklich vorne? Für mich sieht es einfach so aus, als würde jede andere Lok umkehren. Traditionell musste sich die Kabine hinten befinden, wo sich der Tender befand, um den Ofen befeuern zu können. Diese Lok ist ölbefeuert, fährt also nur mit einer Kraftstoffpumpe rückwärts, um den Kessel anzuzünden. Speziell entwickelte Verbrennungsmotoren haben dieses Konzept überflüssig gemacht, sodass ich sehen kann, warum es nicht weitergeführt wurde.
Und "Ja, es ist hässlich" :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...