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Empfohlene Beiträge

Geschrieben (bearbeitet)

@Dad3353, doing a great job.

Have a look at this page. I think the roof at the front is less inclined then your model.

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=18958.0

 

Sem título.jpg

https://www.nicospilt.com/index_Treinstellen_Dubbeldekkers.htm

And have a look at this site above. From Nico Split. (we are from the same village. He lives like 3 streets from me.

(Or lived... since i moved to Brasil after 26 years)

And some more here for little details

https://www.justtrains.net/product/christrains-ns-dd-ar-passenger-train

https://www.flickr.com/search/?text=DD-AR

With kind regards

 

Bearbeitet von hubert.visschedijk
Geschrieben

hello a another good model @Dad3353, If it's possible can we modify the textur file when it will be in the game, it will be vrey classy and i can create another textur and version.

And please don t stop creating the french model ;)

Geschrieben
3 hours ago, hubert.visschedijk said:

@ Dad3353, doing a great job.

Have a look at this page. I think the roof at the front is less inclined then your model.

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=18958.0

 

Sem título.jpg

https://www.nicospilt.com/index_Treinstellen_Dubbeldekkers.htm

And have a look at this site above. From Nico Split. (we are from the same village. He lives like 3 streets from me.

(Or lived ... since i moved to Brasil after 26 years)

And some more here for little details

https://www.justtrains.net/product/christrains-ns-dd-ar-zügeger-train

https://www.flickr.com/search/?text=DD-AR

With kind regards

 

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Excellent, Hubert, but before getting down to fine details (or even details at all..!), I need to sort out how to not have a half-invisible train..!
No offence intended; I've struggling to make anything at all, so the slop of the roof is far down my list of issues..! Respect (and thanks for all the info; I'll look harder at it all once I've understood Lesson 101 : How To Master Normals In 46 Easy Lessons...) :D

Ausgezeichnet, Hubert, aber bevor ich zu den feinen Details komme (oder überhaupt zu den Details...!), muss ich herausfinden, wie man keinen halb unsichtbaren Zug hat..!
Keine Beleidigung beabsichtigt; Ich habe Mühe, überhaupt etwas zu machen, also steht die Dachschräge weit unten auf meiner Liste der Probleme..! Respekt (und danke für all die Infos; ich werde mir das alles genauer ansehen, sobald ich Lektion 101 verstanden habe: Wie man Normale in 46 einfachen Lektionen meistert ...) :D

 

1 hour ago, arnyto said:

hello a another good model @ Dad3353If it's possible we can modify the texture file when it will be in the game, it will be vrey classy and i can create another texture and version.

And please don t stop creating the french model ;)

The SNCF is nearly as close as I can get it to being useable, but, as noted earlier, I don't have the Creator's permission to put it in the catalogue. I believe Herman did get that permission; maybe he could publish it, if I sent him the files..? I could share the glb file for you to import into MBS, but that seems like cheating, to me. Hmm... What to do..? A conundrum, or quandary. :/

Die SNCF ist fast so nah wie möglich an der Nutzbarkeit, aber wie bereits erwähnt, habe ich nicht die Erlaubnis des Erstellers, sie in den Katalog aufzunehmen. Ich glaube, Herman hat diese Erlaubnis bekommen; vielleicht könnte er es veröffentlichen, wenn ich ihm die Dateien schicke..? Ich könnte die glb-Datei für Sie zum Importieren in MBS freigeben, aber das scheint mir Betrug zu sein. Hm... Was tun...? Ein Rätsel oder eine Zwickmühle. :/

La SNCF est presque aussi proche que possible de l'utiliser, mais, comme indiqué précédemment, je n'ai pas l'autorisation du Créateur pour le mettre dans le catalogue. Je crois qu'Herman a obtenu cette permission ; peut-être qu'il pourrait le publier, si je lui envoyais les fichiers..? Je pourrais partager le fichier glb pour que vous puissiez l'importer dans MBS, mais cela me semble être de la triche. Hum... Que faire.. ? Une énigme ou un dilemme. :/

Geschrieben

Hallo @Dad3353,

wenn Du den Franzosen fertig hast, kannst du ihn gern veröffentlichen, da er nichts mit dem  BR Class223 von Lardman gemein hat, es ist ein anderes Modell welches du da erstellst.

Gruß Hermann

Geschrieben (bearbeitet)
Geschrieben
37 minutes ago, HWB said:

Hello Dad3353,

when you have finished the French, you are welcome to publish it, as it has nothing in common with the BR Class223 from Lardman, it is a different model that you are creating there.

Greetings Hermann

Thanks Herman, and I hope you're right, but I must, in all honesty, state that the original model came from a SketchUp model, made by this fellow, downloaded from 3D Warehouse. The transformation to MBS is my effort, but I have no claim on the original source.

Vielen Dank, Herman, und ich hoffe, Sie haben Recht, aber ich muss ehrlich sagen, dass das Originalmodell von einem SketchUp-Modell stammt, das von diesem Kollegen erstellt und aus der 3D-Galerie heruntergeladen wurde. Die Umwandlung in MBS ist mein Bemühen, aber ich habe keinen Anspruch auf die Originalquelle.

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Geschrieben
13 minutes ago, hubert.visschedijk said:

...Finally.... this took me some while to find...

Wow..! With all that information, and given enough sheet metal, I could almost make a real one..! :D

Beeindruckend..! Mit all diesen Informationen und genügend Blechen könnte ich fast einen echten machen..! :D

(y)

Geschrieben

Hallo @Dad3353,

von Arman.Y legt mir die Erlaubnis vor .

wenn du mir das Modell sendest könnte ich Sie mit Arman und deiner Namensnennung einstellen.

Ehre den Erbauern

Gruß Hermann

 

Geschrieben
34 minutes ago, HWB said:

Hello Dad3353,

von Arman.Y gives me permission.

if you send me the model I could hire you with Arman and your attribution.

Honor the builders

Greetings Hermann

 

I'll clean up the SNCF and send it to you, then, in glb format. Give me a day or two. I'll have a look at exchange textures meanwhile, but I'm not sure that it'll be easy, with the way I do the UV stuff in Blender. I'll try it and see... (y)

Ich bereinige die SNCF und schicke sie dir dann im glb-Format. Gib mir ein oder zwei Tage. Ich werde mir in der Zwischenzeit die Austauschtexturen ansehen, aber ich bin mir nicht sicher, ob es einfach sein wird, so wie ich das UV-Zeug in Blender mache. Ich werde es versuchen und sehen... (y)

Geschrieben
12 minutes ago, HWB said:

...take your time ...

Ah, Herman, whilst you're here, here's an 'easy' question. How does one enable exchange textures..? I need the 'paintbrush to be available in MBS; for the moment it's not the case. How it this done, please (and thanks in advance...)..? o.O

Ah, Herman, während Sie hier sind, ist hier eine 'einfache' Frage. Wie aktiviert man Austauschtexturen..? Ich benötige, dass der Pinsel in MBS verfügbar ist; im Moment ist es nicht der Fall. Wie ist das bitte gemacht worden (und danke im Voraus...)..? o.O

Geschrieben (bearbeitet)

Hallo @Dad3353,

Tauschtexturen

Tauschtexturen erweitern Variationen um die Möglichkeit, eine Textur des 3D-Modells durch eine vom Nutzer selbst erstellte Textur auszutauschen, und somit das Modell ein Stück weit nach eigenen Vorstellungen zu individualisieren. Jede Textur, die den Namen _Custom trägt (die Dateiendung spielt keine Rolle), wird als Tauschtextur erkannt und lässt sich durch den Nutzer austauschen.

 Exchange textures

Exchange textures extend Variations by the possibility to exchange a texture of the 3D model by a texture created by the user himself, and thus to individualize the model to a certain extent according to his own ideas. Any texture named _Custom (the file extension does not matter) is recognized as an exchange texture and can be exchanged by the user.

Ich habe noch andere Möglichkeiten die Textur für mich zu ändern

I have other ways to change the texture for me

Gruß Hermann

Bearbeitet von HWB
Geschrieben (bearbeitet)
2 hours ago, HWB said:

Hello Dad3353,

Exchange textures

Exchange textures expand variations by the possibility of exchanging a texture of the 3D model with a texture created by the user, and thus to individualize the model to a certain extent according to one's own ideas. Every texture that bears the name _Custom (the file extension does not matter) is recognized as an exchange texture and can be exchanged by the user.

 Exchange textures

Exchange textures extend Variations by the possibility to exchange a texture of the 3D model by a texture created by the user himself, and thus to individualize the model to a certain extent according to his own ideas. Any texture named _Custom (the file extension does not matter) is recognized as an exchange texture and can be exchanged by the user.

I have other options for changing the texture for myself

I have other ways to change the texture for me

Greetings Hermann

 

2 hours ago, hubert.visschedijk said:

you have to start painting with a texture allready called _Custom...

at least, what i do

Thanks, both. With this precious information, I was able to quickly transform the SNCF (again, unfinished business, but it's a start...) ...

Danke, beide. Mit diesen wertvollen Informationen war ich in der Lage, die SNCF schnell umzugestalten (wieder noch unerledigte Angelegenheiten, aber es ist ein Anfang...) ...

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I'll have to revise my method for the DD currently causing me problems, to enable a single 'wrap-around' texture. Currently I'm using the 'paint-pot' palette technique, but I may be able to convert. I still need to work out these 'normal' issues, of course. :(

Ich muss meine Methode für die DD, die mir derzeit Probleme bereitet, überarbeiten, um eine einzelne "Wrap-Around" -Textur zu ermöglichen. Derzeit verwende ich die Palettentechnik "Paint-Pot", aber ich kann möglicherweise konvertieren. Diese "normalen" Probleme muss ich natürlich noch lösen. :(

Bearbeitet von Dad3353
Geschrieben
vor 13 Stunden schrieb Dad3353:

 

Thanks, both. With this precious information, I was able to quickly transform the SNCF (again, unfinished business, but it's a start...) ...

Danke, beide. Mit diesen wertvollen Informationen war ich in der Lage, die SNCF schnell umzugestalten (wieder noch unerledigte Angelegenheiten, aber es ist ein Anfang...) ...

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I'll have to revise my method for the DD currently causing me problems, to enable a single 'wrap-around' texture. Currently I'm using the 'paint-pot' palette technique, but I may be able to convert. I still need to work out these 'normal' issues, of course. :(

Ich muss meine Methode für die DD, die mir derzeit Probleme bereitet, überarbeiten, um eine einzelne "Wrap-Around" -Textur zu ermöglichen. Derzeit verwende ich die Palettentechnik "Paint-Pot", aber ich kann möglicherweise konvertieren. Diese "normalen" Probleme muss ich natürlich noch lösen. :(

Hello, i m very happy to read the last messages! If you want when you have publish the model, i can create different textur version qith the textur file. And after i give it to everyone!

 

Geschrieben (bearbeitet)

@Dad3353

Just to refine the answer on the _Custom texture.

If you plan to allready add an exchangeble texture and predefined textures, you will need to write a "varlist" to upload the models.

An example

Open a new .text document.

Write the info into it.

SNCF red;wagon.x;_Custom.png=_Custom.png

SNCF blue;wagon.x;_Custom.png=SNCFblue.png

SNCF rainbow;wagon.x;_Custom.png=SNCFrainbow.png

Etcetc

When done, save and rename the extention to .varlist

So you use only one design (x-file) to create various versions. Offcourse, you will need to create all these textures, including the Roughness, Metallic and Emissive for each one of them.

And, if animated, also a .anim for each version. SNCF red.anim, SNCF blue.anim etc.

At least... thats how it is with SKP... with blender also ?

 

Have a nice day !

 

Bearbeitet von hubert.visschedijk
Geschrieben
1 hour ago, hubert.visschedijk said:

...At least... thats how it is with SKP... with blender also ?...

Almost, Hubert; almost.

I create the .varlist file, using the names I wish to see in the 'Paintbrush' menu, and using the 'wagon' name of my glb object, plus the _Custom file equivalents for each texture option. When I import the glb into MBS, I get the paintbrush, and can choose the texture files from disk, but I don't get the drop-down menu for choosing textures. Here's the .varlist file I'm using; MBS doesn't use it, so I suspect it's not the syntax it needs.

SNCF Blue;Fron_UV_13_1;_Custom.png=_Custom.png

SNCF Enki;Fron_UV_13_1;_Custom.png=_Custom_Enki.png

SNCF Red;Fron_UV_13_1;_Custom.png=Fron_Righ.png

The .varlist file is in the same folder as the imported glb object, as are the texture files. Close, but no cigar, as yet...  ;)

Fast, Hubert; fast schon.

Ich erstelle die .varlist-Datei, indem ich die Namen verwende, die ich im 'Paintbrush'-Menü sehen möchte, und den 'Wagen'-Namen meines glb-Objekts, plus die _Custom-Datei-Äquivalente für jede Texturoption. Wenn ich die glb in MBS importiere, bekomme ich den Pinsel und kann die Texturdateien von der Festplatte auswählen, aber ich erhalte kein Dropdown-Menü zum Auswählen von Texturen. Hier ist die .varlist-Datei, die ich verwende; MBS verwendet es nicht, daher vermute ich, dass es nicht die Syntax ist, die es benötigt.

SNCF Blau;Fron_UV_13_1;_Custom.png=_Custom.png

SNCF Enki;Fron_UV_13_1;_Custom.png=_Custom_Enki.png

SNCF Rot;Fron_UV_13_1;_Custom.png=Fron_Righ.png

Die .varlist-Datei befindet sich im selben Ordner wie das importierte glb-Objekt, ebenso wie die Texturdateien. Nah dran, aber noch keine Zigarre... ;)

Geschrieben (bearbeitet)

@Dad3353

After the name of the glb object should there be an extention name or someting ?

Like .glb ? dunno....

Your collegue "blenderes" to help out here..;)

Just to confirm, do you upload all the GLb files or the varlist ? And, only the first model (_Custom=_Custom) you can change

the rest is predefined... _Custom="other"

After all, there is no need for that. The base model Fron_UV_13_1 is the same

Bearbeitet von hubert.visschedijk

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