Jump to content

Recommended Posts

Posted

I've been combining characters created with MakeHuman, using an armature (skeleton...) compatible with Bhv motion capture files, suitably treated with Blender to reduce polygons and combine materials into a multi-texture. Here's a brief video of some of my experiments. Once the base figure has been established, it's fairly easy to change outfits, different ages and morphologies, and I've hundreds of Bhv files to play around with. It's almost as much fun as playing with trains..! I'll try another scenario, with animations triggered by the arrival of a train at a platform; meanwhile, here's the street artists at work...

Ich habe mit MakeHuman erstellte Charaktere kombiniert, indem ich einen mit Bhv-Motion-Capture-Dateien kompatiblen Armature (Skelett ...) verwende, der mit Blender geeignet behandelt wurde, um Polygone zu reduzieren und Materialien zu einer Multi-Textur zu kombinieren. Hier ist ein kurzes Video von einigen meiner Experimente. Sobald die Basisfigur festgelegt ist, ist es ziemlich einfach, Outfits, verschiedene Altersgruppen und Morphologien zu ändern, und ich habe Hunderte von Bhv-Dateien, mit denen ich herumspielen kann. Es macht fast so viel Spaß wie mit Zügen zu spielen..! Ich versuche ein anderes Szenario mit Animationen, die durch die Ankunft eines Zuges auf einem Bahnsteig ausgelöst werden; Inzwischen sind hier die Streetart-Künstler am Werk...

 

Posted

Well Doug;
again, amazing work! The right one looks a little bit hurt (or drunk?) ;), but please continue!!! I'd like people at the station that wave a goodbye. So much possibilities and you do just great!!!

thanks in advance
  Andy

Posted
22 minutes ago, Andy said:

Well Doug;
again, amazing work! The right one looks a little bit hurt (or drunk?) ;), But please continue !!! I'd like people at the station that wave a goodbye. So much possibilities and you do just great !!!

thanks in advance
  Andy

Drunk..? Drunk..? How dare you..! Hours of careful preparation; she's just a bit tired, that's all. Drunk indeed..! Pshaw..! >:(

Betrunken..? Betrunken..? Wie kannst du es wagen..! Stunden sorgfältiger Vorbereitung; sie ist nur ein bisschen müde, das ist alles. Wirklich betrunken..! Pah..! >:(

...

:D :P

16 minutes ago, HaNNoveraNer said:

Do they already have decimated faces? 

Ah, that's part of the 'process'. The figures are made in full resolution  and imported. I 'rip' the UV textures files and combine them all into one Master Material file, then reduce the resolution from 2048 to 256. The UV's work perfectly, once matched to my master file. The whole character is then 'decimated' to 20% (could do more, but quality can suffer if too low, but useful for LOD levels...). I create in a standard 'T' pose, then bring in the animation. Some slight adjustment, to clean up the action, and try to have a join to permit looping. That's not always easy, but, with a ruse or two, something useful can usually be worked out.
It's perfectly possible (but slightly more tricky...) to have several animations in the same character, to be called upon by EV. Each character may also have variants; not just of costume, but could be a completely different morphology (man, woman, young, old etc...). Setting it all up takes a bit of time, but once the basics are sorted out, they come out quite quickly now. None of these use virtual tracks; their motion is entirely autonomous. This can be a Good Thing, but can also be a constraint. That's part of the fun, though, isn't it..? 9_9

Ah, das ist Teil des 'Prozesses'. Die Figuren werden in voller Auflösung erstellt und importiert. Ich "rippe" die UV-Texturdateien und kombiniere sie alle in eine Mastermaterialdatei, dann reduziere ich die Auflösung von 2048 auf 256. Die UVs funktionieren perfekt, sobald sie mit meiner Masterdatei übereinstimmen. Der gesamte Charakter wird dann auf 20% 'dezimiert' (könnte mehr tun, aber die Qualität kann leiden, wenn sie zu niedrig ist, aber nützlich für LOD-Levels ...). Ich erstelle eine Standard-T-Pose und füge dann die Animation ein. Einige kleine Anpassungen, um die Aktion zu bereinigen, und versuchen, einen Join zu haben, um Looping zu ermöglichen. Das ist nicht immer einfach, aber mit ein oder zwei Tricks lässt sich meist etwas Nützliches ausarbeiten.
Es ist durchaus möglich (aber etwas kniffliger...) mehrere Animationen im selben Charakter zu haben, die von EV aufgerufen werden. Jedes Zeichen kann auch Varianten haben; nicht nur von Kostümen, sondern könnte eine ganz andere Morphologie haben (Mann, Frau, jung, alt usw.). Das alles einzurichten dauert ein bisschen, aber wenn die Grundlagen einmal geklärt sind, kommen sie jetzt recht schnell heraus. Keines davon verwendet virtuelle Spuren; ihre Bewegung ist völlig autonom. Dies kann eine gute Sache sein, kann aber auch eine Einschränkung darstellen. Das ist ein Teil des Spaßes, nicht wahr..? 9_9

Posted
6 minutes ago, HaNNoveraNer said:

I like how much you have already taught yourself. I'll have to take a closer look at it sometime. When I have more time for that than I do now.

Being now retired helps a lot..! ;)

Jetzt im Ruhestand zu sein hilft sehr..! ;)

Posted

The Family is growing, now that I have a number of routines set up for doing this. Make-Human, Blender, a spot of Photoshop or equivalent and a pack or two of motion captures; once the basics have been established it's quite quick and easy to churn 'em out. I'll have to do the clothes textures again, though; the resolution is too low. The next batch will be better..!

Die Familie wächst, jetzt, wo ich eine Reihe von Routinen dafür eingerichtet habe. Make-Human, Blender, ein bisschen Photoshop oder Äquivalent und ein oder zwei Packs von Motion Captures; Sobald die Grundlagen festgelegt sind, ist es ziemlich schnell und einfach, sie herauszubringen. Ich muss die Kleidungstexturen jedoch noch einmal machen; die Auflösung ist zu niedrig. Die nächste Charge wird besser..!

 

 

Posted

It's starting to come together. This is one character, with his six variants (pale/dark, and young/middle-age/old...), each with seven 'waving' animations (the little one at the back will show them all...). Not perfect, yet, but it's light on the system (one person in My Catalogue...), and there's an associated LOD for the set, so the System accepts with no issues. The animations in the video have been individually triggered by Events, and there's no drop in frame rates at all, at least not on my modest PC. I'll do some more, with ladies and more varied clothes...

Es beginnt sich zu vereinen. Dies ist ein Charakter mit seinen sechs Varianten (blass/dunkel und jung/mittelalter/alt...), jede mit sieben "Winken"-Animationen (die Kleine ganz hinten zeigt sie alle...). Noch nicht perfekt, aber das System ist schwach (eine Person in Mein Katalog...), und es gibt eine zugehörige Detailgenauigkeit für das Set, sodass das System ohne Probleme akzeptiert. Die Animationen im Video wurden einzeln durch Events getriggert und es gibt überhaupt keinen Abfall der Frameraten, zumindest nicht auf meinem bescheidenen PC. Ich werde noch etwas machen, mit Damen und abwechslungsreicherer Kleidung...

 

 

Posted (edited)
vor einer Stunde schrieb Dad3353:

Not perfect, yet

but mighty impressive nevertheless, Doug
Very convincing movements.

Edited by Goetz
spelling
Posted
vor 5 Stunden schrieb Dad3353:

The animations in the video have been individually triggered by Events

already connected to the drumset? Doug knows how to animate people. :P:x(y)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...