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Blender to GlTF : No windows. What have I done wrong..?


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Good evening...

Continuing my experiments in building with Blender, I'm using Shops as a subject. In this version, I've emptied the windows in the Png Materials file, and created 'planes' to fill the gap. These planes are UV-textured from the Png file. In Blender, the hollow windows are filled with these textured planes. Once exported to Gltf, however, the planes are no longer there, so the windows are hollow. I've probably missed something stupidly simple; is anyone able to explain what I've done wrong, please..? Here's the Blender vision and the MBS vision of the same object ...

Guten Abend...

Ich setze meine Experimente beim Bauen mit Blender fort und verwende Shops als Thema. In dieser Version habe ich die Fenster in der Png Materials-Datei geleert und "Ebenen" erstellt, um die Lücke zu füllen. Diese Ebenen sind aus der PNG-Datei UV-texturiert. In Blender werden die hohlen Fenster mit diesen strukturierten Ebenen gefüllt. Nach dem Export nach Gltf sind die Flugzeuge jedoch nicht mehr vorhanden, sodass die Fenster hohl sind. Ich habe wahrscheinlich etwas dumm Einfaches verpasst; Kann jemand erklären, was ich falsch gemacht habe, bitte ..? Hier ist die Blender-Vision und die MBS-Vision desselben Objekts

Shop_1.thumb.jpg.a29295c9675cfb319b9264db9f98efd5.jpgShop_2.thumb.jpg.05d8f9ef234f9d96273c76dc2ad95818.jpg

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Huge bummer you changed to Blender.... :(

If it was skp id might guess that in the design the faces are flipped. But, i got no clue on this.

Blenders attend blenders and vice versa for SKP. The best way. B|

Soon an expert on this program will be here to help.

Bearbeitet von hubert.visschedijk
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Having tried both, I must say that Blender, despite its complexity, is far more intuitive for me, especially when UV mapping. This building is the first in which I created the bow windows, with their roofs, and was able to overhang the roof. Small beer for the specialists and experienced folks doing wonders with SU and other software, but I'm struggling much less with Blender (although still an absolute beginner...). I appreciate, too, the simple way of exporting to Gltf. Of course, I may change my tune if (when..?) I get around to animations..!

Nachdem ich beide ausprobiert habe, muss ich sagen, dass Blender trotz seiner Komplexität für mich viel intuitiver ist, insbesondere beim UV-Mapping. Dieses Gebäude ist das erste, in dem ich die Erkerfenster mit ihren Dächern geschaffen habe und das Dach überhängen konnte. Kleines Bier für die Spezialisten und erfahrenen Leute, die mit SU und anderer Software Wunder vollbringen, aber ich habe viel weniger Probleme mit Blender (obwohl immer noch ein absoluter Anfänger ...). Ich schätze auch die einfache Möglichkeit, nach Gltf zu exportieren. Natürlich kann ich meine Melodie ändern, wenn (wann ..?) Ich zu Animationen komme ..!

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47 minutes ago, hubert.visschedijk said:

...If it was skp id might guess that in the design the faces are flipped...

I'll have a go at flipping the 'normals'; it rings a distant bell somewhere, so ...

Ich werde versuchen, die "Normalen" umzudrehen. es läutet irgendwo eine entfernte Glocke, also ...

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20 minutes ago, Dad3353 said:

I'll have a go at flipping the 'normals'; it rings a distant bell somewhere, so ...

I'll try to turn the "normals" around. a distant bell is ringing somewhere, so ...

I hereby name Hubert 'Expert' regarding Blender; it was the 'normals' that needed 'flipping'. Thanks lad. Here's the result; not perfect, but improving ... 

Ich nenne Hubert hiermit 'Experte' in Bezug auf Blender; Es waren die "Normalen", die "umgedreht" werden mussten. Danke, Junge. Hier ist das Ergebnis; nicht perfekt, aber besser ...

Clipboard01.thumb.jpg.d48a45b9cb8458fb36d5f93bd512f538.jpg

Bearbeitet von Dad3353
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Just now, hubert.visschedijk said:

...Nice car btw ... we need some of those, to go with the trains of the era.

Thanks. I'm working on this one (Austin 7 'Ulster'...) and the Jaguar SS100, but I'm still getting far too many polygons. These cars don't lend themselves to the 'three box' approach..! This 'low-poly' version has 1.5m triangles..!

Vielen Dank. Ich arbeite an diesem (Austin 7 'Ulster' ...) und dem Jaguar SS100, aber ich bekomme immer noch viel zu viele Polygone. Diese Autos eignen sich nicht für den Drei-Kasten-Ansatz. Diese 'Low-Poly'-Version hat 1,5 m Dreiecke ..!

Clipboard01.thumb.jpg.a6cfe10ceb8a37dc5888474a0266bb41.jpg

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By the looks the fenders, headlights and chairs consume a lot of polygons.

A way to test; delete each item in the model and export, to say the result on polygons.

Then you know exactly where to concentrate to lower the amount.

An example, that out the chairs, what´s the result?

(perhaps there is a belt texture on the internet, that might help. You could fold it over the model as a skin)

 

Search for "leather strap". That will give some results you can edit for the purpose.

(btw... not the nitty gritty one,,, ;))

 

Bearbeitet von hubert.visschedijk
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I've managed to get the Jaguar into the Collection; here's a short video of my experiments in building and construction to date.
As can be seen, there's much to do..! The Austin Seven 'Ulster' is not to the correct scale, it's really much more 'petite'; I'm trying to change that in Blender. I've corrected the colour, though, so the metalwork is no longer pink..!

Ich habe es geschafft, den Jaguar in die Sammlung aufzunehmen; Hier ist ein kurzes Video meiner bisherigen Experimente im Bauwesen.
Wie zu sehen ist, gibt es viel zu tun ..! Das Austin Seven 'Ulster' ist nicht im richtigen Maßstab, es ist wirklich viel 'zierlicher'; Ich versuche das in Blender zu ändern. Ich habe die Farbe jedoch korrigiert, damit die Metallarbeiten nicht mehr rosa sind ..!

 

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vor 8 Stunden schrieb Dad3353:

The Austin Seven 'Ulster' is not to the correct scale

and the Reliant Regal is missing the indispensable label:

Trotters Independent Trading Co
    New York   Paris   Peckham

Bearbeitet von Goetz
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I've corrected the 'Ulster' scale (although the width has suffered from the import; the steering wheel is now oval..!), and found the error in the front 'metallic' file allocation. Here's the two cars together.
I'll have a look at improving the Reliant, as a next exercise. (y)

Ich habe die 'Ulster'-Skala korrigiert (obwohl die Breite unter dem Import gelitten hat; das Lenkrad ist jetzt oval ..!) Und den Fehler in der vorderen' metallischen 'Dateizuordnung gefunden. Hier sind die beiden Autos zusammen.
Ich werde mir als nächste Übung die Verbesserung des Reliant ansehen. (y)

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