Jump to content

I need to know more about Contact Points (_CP...)


Empfohlene Beiträge

Maybe I'm trying to solve a problem that needn't exist. I wanted to be able to offer separate Riders and Horses, to be able to mix'n'match. The animated Horses, with animated Riders, work together in Blender, and MBS understands them, when they're together. It's the CP that doesn't seem to follow my boned animations. I'll keep working on it, as I'm sure it'll be needed sooner or later, but here's the (non-baked...) animation in its present form. I can't simply change the Rider in MBS, though...

Vielleicht versuche ich, ein Problem zu lösen, das nicht existieren muss. Ich wollte getrennte Reiter und Pferde anbieten können, um Mix'n'Match zu machen. Die animierten Pferde, mit animierten Reitern, arbeiten in Blender zusammen und MBS versteht sie, wenn sie zusammen sind. Es ist der CP, der meinen entbeinten Animationen nicht zu folgen scheint. Ich werde weiter daran arbeiten, da ich sicher bin, dass es früher oder später gebraucht wird, aber hier ist die (nicht gebackene ...) Animation in ihrer jetzigen Form. Ich kann den Rider in MBS aber nicht einfach ändern...

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 6 Minuten schrieb Dad3353:

here's the (non-baked...) animation in its present form.

Great progress.

But the outstretched arms with their up 'n' down movement look kinda silly, if you don't mind me saying so?
That's certainly not what any rider does. 

Perfectly acceptable for an exercise though, to get to grips with animations. 

Bearbeitet von Goetz
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

3 minutes ago, Goetz said:

Great progress.

But the outstretched arms with their up 'n' down movement look kinda silly, if you don't mind me saying so?
That's certainly not what any rider does. 

Perfectly acceptable for an exercise though, to get to grips with animations. 

Sorry, but these are not motion capture from Olympics dressage, but simply my way of knowing that there has, indeed, been an animation created, and editable..! These are test pieces; much more is needed to get a life-like performance that MBS can accept, and it's doubtful that I'll ever have the innate qualities required, nor enough years left in me to acquire those skills. :$
In short... Yes, I can adjust the arms. She does bob up and down as would a real Rider, though. (... and 'Yes, I know; there are no reins..!' 9_9 )
Thanks for watching, and 'Respect'; I'm only kidding, really. I'm far below the high standards achieved by so many other modellers, but it's fun trying, and each day I learn something more ( but forgotten just as quickly, that's the real 'elephant in the room'..!)

Entschuldigung, aber dies sind keine Motion-Captures aus der olympischen Dressur, sondern einfach meine Art zu wissen, dass tatsächlich eine Animation erstellt und bearbeitet werden kann..! Dies sind Teststücke; viel mehr ist erforderlich, um eine lebensechte Leistung zu erzielen, die MBS akzeptieren kann, und es ist zweifelhaft, ob ich jemals die erforderlichen angeborenen Qualitäten haben werde und dass mir noch genug Jahre übrig bleiben, um diese Fähigkeiten zu erwerben. :$
Kurz gesagt... Ja, ich kann die Arme verstellen. Sie hüpft jedoch wie ein echter Rider auf und ab. (... und 'Ja, ich weiß, es gibt keine Zügel...!' 9_9 )
Danke fürs Zuschauen und 'Respekt'; Ich mache nur Witze, wirklich. Ich bin weit unter den hohen Standards, die so viele andere Modellbauer erreichen, aber es macht Spaß, es auszuprobieren, und ich lerne jeden Tag etwas mehr (aber genauso schnell vergessen, das ist der wahre 'Elefant im Raum'..!)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 11 Minuten schrieb Dad3353:

She does bob up and down as would a real Rider, though.

And that is remarkable ideed. Honest!
And should have said so.

I just thought that since you did make the extra effort to move her arms, maybe I should point out something that seems not quite right?

 

Bearbeitet von Goetz
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

3 minutes ago, simonjackson1964 said:

Personally I think that's great, except her feet aren't in the stirrups...

So... Longer legs, or shorter stirrup straps..? Hmm... Maybe she should have eaten more soup. 9_9

Also... Längere Beine oder kürzere Steigbügelriemen...? Hmm... Vielleicht hätte sie mehr Suppe essen sollen. 9_9

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Also if you want to be really realistic, the trot is Front-Left + Hind-Right, then Front-Right + Hind-Left. Your horse is doing Front and Hind together on the same side, which I think would result in the horse falling over! I'm just being a perfectionist, because honestly I couldn't do anything like that if I tried!

https://en.wikipedia.org/wiki/Horse_gait

Might be of help?

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto besitzen, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen.

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde dich hier an.

Jetzt anmelden
×
×
  • Neu erstellen...