Dad3353 Geschrieben 17. April Geschrieben 17. April Good evening... I'm sure I've seen this resolved before, but I've forgotten how it was done... I have a layout with several Switches, all with the same function : to Toggle when any vehicle leaves it. If I give all of these Switches the same Keyword, I could have one single Event, which would be triggered by any Switch with this Keyword, but I want only the triggered Switch to Toggle, and not all the other Switches. How may the Event address only the triggering Switch, please..? Thanks in advance (and apologies if I'm mistaken in thinking it's possible...). Guten Abend... Ich bin mir sicher, dass ich dieses Problem schon einmal gelöst habe, aber ich habe vergessen, wie es gemacht wurde ... Ich habe eine Anlage mit mehreren Schaltern, die alle die gleiche Funktion haben: umzuschalten, wenn ein Fahrzeug sie verlässt. Wenn ich allen diesen Schaltern das gleiche Schlüsselwort gebe, könnte ich ein einziges Ereignis haben, das von jedem Schalter mit diesem Schlüsselwort ausgelöst würde, aber ich möchte, dass nur der ausgelöste Schalter umgeschaltet wird und nicht alle anderen Schalter. Wie kann das Ereignis bitte nur den auslösenden Schalter ansprechen? Vielen Dank im Voraus (und entschuldigen Sie, wenn ich falsch halte, dass es möglich ist ...). Douglas
Phrontistes Geschrieben 18. April Geschrieben 18. April Hi Douglas vor 6 Stunden schrieb Dad3353: Switches ... to Toggle when any vehicle leaves it. Switches? Do you mean signals? Kind regards Phrontistes
Goetz Geschrieben 18. April Geschrieben 18. April (bearbeitet) vor 7 Stunden schrieb Dad3353: I want only the triggered Switch to Toggle The triggering switch is called Trigger You find the triggers of any event when you select the cog wheel You want to flip the switch when the vehicle has left it. That's why the event is "vehicle leaves a track" and the event triggering switch is the "last track" (i.e. the one that was left behind) Goetz Bearbeitet 18. April von Goetz replaced Trigger link with a better one
Goetz Geschrieben 18. April Geschrieben 18. April vor 26 Minuten schrieb Phrontistes: Do you mean signals? Er meint eine Weiche. Weichen heißen im Englischen switch points. Umgangssprachlich sagen manche einfach nur switch, andere sagen point dazu.
Phrontistes Geschrieben 18. April Geschrieben 18. April Hi Douglas What's the point of moving a switch once the train has left it? Kind Regards Phrontistes
Dad3353 Geschrieben 18. April Autor Geschrieben 18. April 1 hour ago, Phrontistes said: Hi Douglas What's the point of moving a switch once the train has left it? Kind Regards Phrontistes It's to direct the following vehicle to the other branch of the track. These vehicles are not trains, on rails, but cars and busses on roads, which, if left to themselves, tend to become convoys. When such a convoy arrives at a junction with such a switch (I call them 'points'...), the convoy is split. I'm doing a test layout, where it works well, and cooperates with Routes, so some may have Routes, others drive randomly, without becoming convoys. I still have an issue whereby sometimes, by coincidence, one car becomes attached to another, when they arrive at the same time at a junction. This brings another question : how to detect the length of a train of vehicles..? In loco terms, it's knowing whether a loco is alone, or has wagons. If I detect, at these 'points', that the cars are attached, I have to find a way of separating them. For now, I'm thinking of sending them to a Depot, from where I think the System will treat them separately, and I can trigger their release, randomly. It doesn't matter where or when they reappear, as they were only random traffic anyway. It's all experimental, just to see how the System can deal with road traffic; I'm not looking for perfection, or 'reality', just animated layouts that handle anomalies by themselves, if possible. Here's the current layout, with cars switching themselves, and a (Green...) 2CV van following its Route, whatever the state of my virtual 'points'.... Es dient dazu, das nachfolgende Fahrzeug auf den anderen Streckenabschnitt zu leiten. Bei diesen Fahrzeugen handelt es sich nicht um Züge auf Schienen, sondern um Autos und Busse auf Straßen, die, wenn man sie sich selbst überlässt, eher zu Konvois werden. Wenn ein solcher Konvoi an einer Kreuzung mit einer solchen Weiche ankommt (ich nenne sie „Punkte“...), wird der Konvoi geteilt. Ich mache ein Testlayout, bei dem es gut funktioniert und mit Routes zusammenarbeitet, sodass einige möglicherweise Routen haben, andere zufällig fahren, ohne zu Konvois zu werden. Ich habe immer noch das Problem, dass manchmal zufällig ein Auto an ein anderes angehängt wird, wenn beide gleichzeitig an einer Kreuzung ankommen. Dies wirft eine weitere Frage auf: Wie erkennt man die Länge eines Fahrzeugzuges? Im Hinblick auf die Lok geht es darum, zu wissen, ob eine Lokomotive allein ist oder über Waggons verfügt. Wenn ich an diesen „Punkten“ feststelle, dass die Autos befestigt sind, muss ich einen Weg finden, sie zu trennen. Im Moment denke ich darüber nach, sie in ein Depot zu schicken, wo das System sie meiner Meinung nach separat behandeln wird und ich ihre Freigabe nach dem Zufallsprinzip auslösen kann. Es spielt keine Rolle, wo oder wann sie wieder auftauchen, da es sich ohnehin nur um zufälligen Verkehr handelte. Es ist alles experimentell, nur um zu sehen, wie das System mit dem Straßenverkehr umgehen kann; Ich suche nicht nach Perfektion oder „Realität“, sondern nur nach animierten Layouts, die Anomalien nach Möglichkeit selbst bewältigen. Hier ist das aktuelle Layout, mit Autos, die sich selbst wechseln, und einem (grünen ...) 2CV-Van, der seiner Route folgt, unabhängig vom Status meiner virtuellen „Punkte“. Douglas Toggled Switches 03.mbp
Herman Geschrieben 18. April Geschrieben 18. April (bearbeitet) 1 hour ago, Dad3353 said: how to detect the length of a train of vehicles..? Hello @Dad3353 , only an answer on this question. Since an object has dimensions x,y,z. Hallo @Dad3353 , nur eine Antwort auf diese Frage. Da ein Objekt die Dimensionen x,y,z hat. Regards, Herman Bearbeitet 18. April von Herman
Dad3353 Geschrieben 18. April Autor Geschrieben 18. April (bearbeitet) 18 minutes ago, Herman said: Hello Dad3353 , only an answer on this question. Since an object has dimensions x,y,z. Excellent..! I shall try that. I may have to determine the length of each vehicle (bus, lorry, car etc...) and compare to a car with another 'attached'. If the detected length is greater than the 'declared' length of that vehicle, off to a Depot..! I'll try it; thanks. Exzellent..! Das werde ich versuchen. Möglicherweise muss ich die Länge jedes Fahrzeugs (Bus, LKW, Auto usw.) bestimmen und mit einem Auto vergleichen, an das ein anderes „angebaut“ ist. Wenn die erkannte Länge größer ist als die „deklarierte“ Länge des Fahrzeugs, ab in ein Depot..! Ich werde es versuchen; Danke. Douglas Edit: @Herman : Nice try, but a 'coupled' pair of vehicles have the same detected length as the car in front, and not the total length of the pair of them. Still looking for a way of detecting this 'coupling', then. Netter Versuch, aber ein „gekoppeltes“ Fahrzeugpaar hat die gleiche erkannte Länge wie das vorausfahrende Auto und nicht die Gesamtlänge des Fahrzeugpaars. Ich suche also immer noch nach einer Möglichkeit, diese „Kopplung“ zu erkennen. Bearbeitet 18. April von Dad3353
Roter Brummer Geschrieben 18. April Geschrieben 18. April Hallo Douglas, eine Straßenkreuzung ist keine Weiche. Das kannst du im Gleiseditor nachsehen. Es gibt dort keine Weichenstellungen. Von daher kann dein Eintrag in der Ereignisverwaltung auch nichts umschalten, weil es nichts zum Umschalten gibt. Bei den Autos müssen alle(!) Kupplungen deaktiviert sein. Wenn du die Werte für Beschleunigung und Verzögerung bei den Autos herunter setzt, fahren diese in einem größeren Abstand. Hello Douglas, A road crossing is not a turnout. You can check this in the track editor. There are no points settings there. Therefore, your entry in the event management cannot switch anything because there is nothing to switch. All(!) couplings must be deactivated for the cars. If you reduce the values for acceleration and deceleration for the cars, they will travel at a greater distance. HG Brummi
Dad3353 Geschrieben 18. April Autor Geschrieben 18. April 8 minutes ago, Roter Brummer said: Hallo Douglas... Thanks, Brummi. I'm not using Points in the road panels; I have my own, home-made, Points beneath the panels, created from Virtual tracks (see the small red set in the bottom-left of the layout, where there is a Group of such a set, which I copy/paste into the junctions...). The Blue parts are the Points, with a Keyword, so that they all respond to the EV code, which Toggles them when a vehicle leaves any one of them. Coupling is de-activated on all the cars in the test layout; they still stick together when they get too close to each other, and that's the issue I want to solve, if possible. The ordinary distance for the cars is fine, until, by coincidence, they meet at a junction. Maybe I should detect the approach of a car, and only allow a car to use the junction if there's nothing coming to cling on to..? Hmm... That's another option, I suppose. Still, once they are coupled, it seems that, for the moment, this cannot be detected. That would help, if it's possible. Danke, Brummi. Ich verwende in den Straßentafeln keine Punkte; Ich habe meine eigenen, selbst erstellten Punkte unter den Panels, die aus virtuellen Gleisen erstellt wurden (siehe das kleine rote Set unten links im Layout, wo es eine Gruppe eines solchen Sets gibt, die ich kopiere/einfüge Kreuzungen...). Die blauen Teile sind die Punkte mit einem Schlüsselwort, sodass sie alle auf den EV-Code reagieren, der sie umschaltet, wenn ein Fahrzeug einen von ihnen verlässt. Bei allen Fahrzeugen der Testanlage ist die Kupplung deaktiviert; Sie halten immer noch zusammen, wenn sie einander zu nahe kommen, und das ist das Problem, das ich, wenn möglich, lösen möchte. Der normale Abstand für die Autos ist in Ordnung, bis sie sich zufällig an einer Kreuzung treffen. Vielleicht sollte ich die Annäherung eines Autos erkennen und einem Auto nur erlauben, die Kreuzung zu benutzen, wenn es nichts gibt, woran ich mich festhalten kann..? Hmm... Das ist wohl eine andere Option. Sobald sie jedoch gekoppelt sind, scheint dies zunächst nicht erkennbar zu sein. Das würde helfen, wenn es möglich ist. Douglas
Dad3353 Geschrieben 18. April Autor Geschrieben 18. April I suppose I could just install traffic lights at each junction. It's not impossible, and I think would prevent 'coupling'; if there's no other way.... Ich denke, ich könnte einfach an jeder Kreuzung Ampeln installieren. Es ist nicht unmöglich und ich denke, es würde eine „Kopplung“ verhindern; Wenn es nicht anders geht... Douglas
Roter Brummer Geschrieben 18. April Geschrieben 18. April vor 10 Minuten schrieb Dad3353: Thanks, Brummi. I'm not using Points in the road panels; I have my own, home-made, Points beneath the panels, created from Virtual tracks (see the small red set in the bottom-left of the layout, where there is a Group of such a set, which I copy/paste into the junctions...). The Blue parts are the Points, with a Keyword, so that they all respond to the EV code, which Toggles them when a vehicle leaves any one of them. And that gives you the next problem. Sometimes the vehicles drive on the road section and sometimes on the additional construction. And with this type of construction, there is no way of controlling which part is entered the next time.
Dad3353 Geschrieben 18. April Autor Geschrieben 18. April 24 minutes ago, Roter Brummer said: And that gives you the next problem. Sometimes the vehicles drive on the road section and sometimes on the additional construction. And with this type of construction, there is no way of controlling which part is entered the next time. For random traffic movement, that not an issue. I can use Routes if I want specific destinations (such as bus routes, with bus-stops etc...), but for general traffic, it doesn't matter to me where each individual car is going, no more, when standing on a street corner in real life (or waiting for a bus...) do I know or care where the street traffic going. It's the animation in the street that I'm after, not control of every vehicle. I'm looking at traffic lights as a possible solution to this 'coupling', although they would be quite out of place in a rural part of the layout. In towns, acceptable, but for the moment I have no better solution. In the countryside, I could render the traffic lights invisible, I suppose, but it would look odd to see cars stopping for no apparent reason. Hmm... If it stops the coupling, it might be worth it, for want of a better answer. Bei zufälliger Verkehrsbewegung ist das kein Problem. Ich kann Routen verwenden, wenn ich bestimmte Ziele möchte (z. B. Buslinien, mit Bushaltestellen usw.), aber für den allgemeinen Verkehr ist es mir egal, wohin jedes einzelne Auto fährt, nicht mehr, wenn es darauf steht Eine Straßenecke im wirklichen Leben (oder das Warten auf einen Bus...) Weiß ich, wohin der Straßenverkehr geht, oder ist es mir egal? Mir geht es um die Animation auf der Straße, nicht um die Kontrolle über jedes Fahrzeug. Als mögliche Lösung für diese „Kopplung“ schaue ich mir Ampeln an, obwohl sie in einem ländlichen Teil der Anlage eher fehl am Platz wären. In Städten akzeptabel, aber im Moment habe ich keine bessere Lösung. Auf dem Land könnte ich die Ampeln vermutlich unsichtbar machen, aber es würde seltsam aussehen, wenn Autos ohne ersichtlichen Grund anhalten würden. Hmm ... Wenn es die Kopplung stoppt, könnte es sich lohnen, da es keine bessere Antwort gibt. Douglas
220hotwheels Geschrieben 18. April Geschrieben 18. April 27 minutes ago, Dad3353 said: For random traffic movement, that not an issue. I can use Routes if I want specific destinations (such as bus routes, with bus-stops etc...), but for general traffic, it doesn't matter to me where each individual car is going, no more, when standing on a street corner in real life (or waiting for a bus...) do I know or care where the street traffic going. It's the animation in the street that I'm after, not control of every vehicle. I'm looking at traffic lights as a possible solution to this 'coupling', although they would be quite out of place in a rural part of the layout. In towns, acceptable, but for the moment I have no better solution. In the countryside, I could render the traffic lights invisible, I suppose, but it would look odd to see cars stopping for no apparent reason. Hmm... If it stops the coupling, it might be worth it, for want of a better answer. Bei zufälliger Verkehrsbewegung ist das kein Problem. Ich kann Routen verwenden, wenn ich bestimmte Ziele möchte (z. B. Buslinien, mit Bushaltestellen usw.), aber für den allgemeinen Verkehr ist es mir egal, wohin jedes einzelne Auto fährt, nicht mehr, wenn es darauf steht Eine Straßenecke im wirklichen Leben (oder das Warten auf einen Bus...) Weiß ich, wohin der Straßenverkehr geht, oder ist es mir egal? Mir geht es um die Animation auf der Straße, nicht um die Kontrolle über jedes Fahrzeug. Als mögliche Lösung für diese „Kopplung“ schaue ich mir Ampeln an, obwohl sie in einem ländlichen Teil der Anlage eher fehl am Platz wären. In Städten akzeptabel, aber im Moment habe ich keine bessere Lösung. Auf dem Land könnte ich die Ampeln vermutlich unsichtbar machen, aber es würde seltsam aussehen, wenn Autos ohne ersichtlichen Grund anhalten würden. Hmm ... Wenn es die Kopplung stoppt, könnte es sich lohnen, da es keine bessere Antwort gibt. Douglas Hi Douglas When you use the word "coupling" do you mean that, vehicle 2 (behind vehicle 1) joins vehicle 1 when both set off. If so then have you made sure you have set auto accelerate/decelerate to on, see attached screenshot. This ensures that vehicle 2 stops a small distance behind vehicle 1. As vehicle 1 set off so too does vehicle 2 but it keeps a respectful distance behind vehicle 1 and goes its own way once past the junction. Just a thought. Cheers Pete
Dad3353 Geschrieben 18. April Autor Geschrieben 18. April (bearbeitet) @220hotwheels : This is true of cars that stop behind each other, but not for the case of a meeting between two cars at a junction at the same time. Just as one goes by, the car 'sticks' to the preceding one, and never lets go, whatever the state of couplings, braking etc. In 'real life', the second car would simply collide with the first, and send it spinning across the road, but not here. If I can't stop them arriving at the same time at the junction (hence the traffic light idea...), I could maybe devise something to separate them, if I could detect this coupling. It seems not to be possible to do this, though. The System knows that they're coupled, and treats them as if they were one single vehicle, but I know of no way of detecting this. For the moment, it's looking as if traffic lights (visible or not...) could be the only answer, if this 'coupling' cannot be detected. Dies gilt für Autos, die hintereinander anhalten, nicht jedoch für den Fall, dass sich zwei Autos gleichzeitig an einer Kreuzung treffen. Sobald man vorbeifährt, „klebt“ das Auto am vorausfahrenden Auto und lässt es nie los, unabhängig vom Zustand der Kupplungen, Bremsen usw. Im „echten Leben“ würde das zweite Auto einfach mit dem ersten kollidieren und es ins Schleudern bringen auf der anderen Straßenseite, aber nicht hier. Wenn ich nicht verhindern kann, dass sie gleichzeitig an der Kreuzung ankommen (daher die Ampel-Idee...), könnte ich mir vielleicht etwas einfallen lassen, um sie zu trennen, wenn ich diese Kopplung erkennen könnte. Dies scheint jedoch nicht möglich zu sein. Das System weiß, dass sie gekoppelt sind und behandelt sie, als wären sie ein einziges Fahrzeug, aber ich kenne keine Möglichkeit, dies zu erkennen. Im Moment sieht es so aus, als könnten Ampeln (sichtbar oder nicht...) die einzige Antwort sein, wenn diese „Kopplung“ nicht erkannt werden kann. Douglas Bearbeitet 18. April von Dad3353
Goetz Geschrieben 18. April Geschrieben 18. April vor 5 Minuten schrieb Dad3353: and never lets go they would let go though, if the two vehicles had different targets. Alas ... I give up. Dad knows best. Let them experts praise all the modern trickery for what it's worth ... I have a point! So I'm gonna use it, come roadtrain or jam! scnr Goetz
220hotwheels Geschrieben 18. April Geschrieben 18. April 10 minutes ago, Dad3353 said: 220hotwheels : This is true of cars that stop behind each other, but not for the case of a meeting between two cars at a junction at the same time. Just as one goes by, the car 'sticks' to the preceding one, and never lets go, whatever the state of couplings, braking etc. In 'real life', the second car would simply collide with the first, and send it spinning across the road, but not here. If I can't stop them arriving at the same time at the junction (hence the traffic light idea...), I could maybe devise something to separate them, if I could detect this coupling. It seems not to be possible to do this, though. The System knows that they're coupled, and treats them as if they were one single vehicle, but I know of no way of detecting this. For the moment, it's looking as if traffic lights (visible or not...) could be the only answer, if this 'coupling' cannot be detected. Dies gilt für Autos, die hintereinander anhalten, nicht jedoch für den Fall, dass sich zwei Autos gleichzeitig an einer Kreuzung treffen. Sobald man vorbeifährt, „klebt“ das Auto am vorausfahrenden Auto und lässt es nie los, unabhängig vom Zustand der Kupplungen, Bremsen usw. Im „echten Leben“ würde das zweite Auto einfach mit dem ersten kollidieren und es ins Schleudern bringen auf der anderen Straßenseite, aber nicht hier. Wenn ich nicht verhindern kann, dass sie gleichzeitig an der Kreuzung ankommen (daher die Ampel-Idee...), könnte ich mir vielleicht etwas einfallen lassen, um sie zu trennen, wenn ich diese Kopplung erkennen könnte. Dies scheint jedoch nicht möglich zu sein. Das System weiß, dass sie gekoppelt sind und behandelt sie, als wären sie ein einziges Fahrzeug, aber ich kenne keine Möglichkeit, dies zu erkennen. Im Moment sieht es so aus, als könnten Ampeln (sichtbar oder nicht...) die einzige Antwort sein, wenn diese „Kopplung“ nicht erkannt werden kann. Douglas Hi Douglas Is it possible to set the stop for the vehicle on the junction leg a little further back from the main route so that this does not happen, incidentally I use traffic lights everywhere and find it the easiest way to control all junctions. Pete
Dad3353 Geschrieben 18. April Autor Geschrieben 18. April 14 minutes ago, Goetz said: they would let go though, if the two vehicles had different targets. Alas ... I give up. Dad knows best. Let them experts praise all the modern trickery for what it's worth ... I have a point! So I'm gonna use it, come roadtrain or jam! scnr Goetz Sadly, I try to explain, but my motives seem not to be understood. I thank you warmly for the help and advice, which, despite your doubts, I do heed, and they help, a lot. I intend to use Routes, and Targets (I have one, deliberately, on the layout I just posted, to see if they could co-reside with my 'points', and they do...), and will use the useful knowledge you've imparted, and for which I'm grateful. I do not, though 'know best'; I could just as easily dig the garden, or read a book, but instead I try to 'improve' as best I can some of the splendid, but inanimate, layouts that have been published, and create my own, with their own foibles and quirks. If my poor methods do not meet with approval, I'm sorry; my goal is not to receive the applause of a delirious Forum, but simply to get a satisfactory (to me...) layout that I have some delusion of understanding. Sometimes I succeed, other times I do not. Better weather is coming (I hope...); I may turn to building and (trying to...) fly the model airplanes that I construct. In the evenings, and long winter months, however, this 'virtual' modelling is a harmless occupation intended simply to keep what little intellect I have left from rusting up solid. In that, it does very well, and (all of your...) advice and assistance help enormously. Meanwhile, if there is a way of, once 'coupled', these cars could be given different targets so as to split them apart, I'm all ears. Leider versuche ich es zu erklären, aber meine Beweggründe scheinen nicht verstanden zu werden. Ich danke Ihnen herzlich für die Hilfe und die Ratschläge, die ich trotz Ihrer Zweifel beherzige und die sehr hilfreich sind. Ich beabsichtige, Routen und Ziele zu verwenden (ich habe absichtlich eines auf dem Layout, das ich gerade gepostet habe, um zu sehen, ob sie mit meinen „Punkten“ übereinstimmen könnten, und das tun sie auch ...) und werde das nützliche Wissen nutzen Sie haben uns weitergegeben, und dafür bin ich dankbar. Ich weiß es nicht, obwohl ich es am besten weiß. Ich könnte genauso gut im Garten umgraben oder ein Buch lesen, aber stattdessen versuche ich, einige der großartigen, aber unbelebten Layouts, die veröffentlicht wurden, so gut ich kann zu „verbessern“ und meine eigenen zu erstellen, mit ihren eigenen Schwächen und Macken. Wenn meine schlechten Methoden keinen Anklang finden, tut es mir leid; Mein Ziel ist es nicht, den Applaus eines wahnsinnigen Forums zu erhalten, sondern einfach ein (für mich...) zufriedenstellendes Layout zu bekommen, das ich nicht ganz verstehe. Manchmal gelingt es mir, manchmal nicht. Es kommt besseres Wetter (hoffe ich...); Ich werde mich vielleicht dem Bauen und (versuchen...) Fliegen der von mir konstruierten Modellflugzeuge zuwenden. Abends und in den langen Wintermonaten ist dieses „virtuelle“ Modellieren jedoch eine harmlose Beschäftigung, die lediglich dazu dienen soll, das bisschen Intellekt, das mir noch übrig ist, vor dem Rosten zu bewahren. Darin gelingt es sehr gut, und (alle Ihre...) Ratschläge und Hilfestellungen helfen enorm. Wenn es in der Zwischenzeit eine Möglichkeit gibt, diesen Autos, sobald sie „gekoppelt“ sind, unterschiedliche Ziele zu geben, um sie aufzuteilen, bin ich ganz Ohr. Douglas
Dad3353 Geschrieben 18. April Autor Geschrieben 18. April 30 minutes ago, 220hotwheels said: Hi Douglas Is it possible to set the stop for the vehicle on the junction leg a little further back from the main route so that this does not happen, incidentally I use traffic lights everywhere and find it the easiest way to control all junctions. Pete Pete : For the moment, there is no 'Stop' anywhere on the circuit. I think traffic lights would solve the issue, and am looking at how to do this unobtrusively, for rural settings or tight neighbourhoods where they would look quite out of place. There are some fine examples of three-way' lights, using lists, that look suitable, so I'll try that, for want of a better solution. I want to update the pedestrians, too, with more varied animations, and have an idea using Portals to avoid the need for closed loop virtual pathways. Up to now, my pedestrians became invisible at times, so as not to be seen walking like zombies across the busy roads..! Back to the traffic lights for now, though... Im Moment gibt es nirgendwo auf der Strecke einen Stopp. Ich denke, Ampeln würden das Problem lösen, und ich überlege, wie man das unauffällig machen kann, in ländlichen Gegenden oder engen Wohnvierteln, wo sie ziemlich fehl am Platz wirken würden. Es gibt einige schöne Beispiele für Drei-Wege-Lichter, die mithilfe von Listen geeignet aussehen. Aus Mangel an einer besseren Lösung werde ich es also versuchen. Ich möchte auch die Fußgänger mit abwechslungsreicheren Animationen aktualisieren und habe eine Idee, Portale zu verwenden, um die Notwendigkeit virtueller Wege mit geschlossenem Regelkreis zu vermeiden. Bisher waren meine Fußgänger zeitweise unsichtbar, um nicht gesehen zu werden, wie sie wie Zombies über die stark befahrenen Straßen liefen..! Doch zurück zur Ampel... Douglas
Goetz Geschrieben 18. April Geschrieben 18. April vor 34 Minuten schrieb Dad3353: but my motives seem not to be understood. You think ..? Okay.
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