ademes Geschrieben 4. November 2019 Geschrieben 4. November 2019 Hello, I'm still in version 5.0.6.1 and I wasn't informed of an upgrade to 5.0.7.0 including the new features I'm waiting for. I mean that when opening my actual version, I don't have the Opportunity to upgrade. Should I do something else? Thank you André
Andy Geschrieben 4. November 2019 Geschrieben 4. November 2019 @maxwei, Du hast wahrscheinlich noch keine Animationsunterschiede innerhalb einer Variationsliste gehabt! Ich packe Dir da mal was zurecht und gebe Dir einen Link per PN. Gruß Andy
metallix Geschrieben 4. November 2019 Geschrieben 4. November 2019 vor 10 Minuten schrieb ademes: Hello, I'm still in version 5.0.6.1 and I wasn't informed of an upgrade to 5.0.7.0 including the new features I'm waiting for. I mean that when opening my actual version, I don't have the Opportunity to upgrade. Should I do something else? Thank you André Hi Andre' Check in settings that automatic update is activated. Cheers Tom
ademes Geschrieben 4. November 2019 Geschrieben 4. November 2019 Thank you metallix. I upgrade now to new version André
aloys63 Geschrieben 4. November 2019 Geschrieben 4. November 2019 Wie Bekomme ich die neue Beta 5.0.7.0
Goetz Geschrieben 4. November 2019 Geschrieben 4. November 2019 vor 33 Minuten schrieb aloys63: Wie Bekomme ich die neue Beta 5.0.7.0 Da es noch eine Beta (= Test) Version ist, wird sie nicht automatisch angeboten. Du kannst aber unter den Einstellungen aktivieren, dass du solche Vorabversionen haben möchtest. Die Option dafür heißt: "Automatisch auf Programm-Vorabversionen aktualisieren". Andernfalls musst du einfach nur abwarten, bis die Betatest-Phase endet. Dann bekommst du ganz normal den Hinweis auf eine neue Programmversion.
EASY Geschrieben 4. November 2019 Geschrieben 4. November 2019 Hallo Andy, vor 7 Stunden schrieb Andy: Du hast wahrscheinlich noch keine Animationsunterschiede innerhalb einer Variationsliste gehabt! Ich packe Dir da mal was zurecht und gebe Dir einen Link per PN ... ich habe es mal ausprobiert, bei mir geht es auch mit zwei unterschiedlich langen Animationen und Licht ein/aus (2 Frames) jeweils am Ende... ... da ich neugiegig bin, bekomme ich auch einen Link per PN? Gruß EASY
fmkberlin Geschrieben 4. November 2019 Geschrieben 4. November 2019 vor 13 Stunden schrieb FeuerFighter: Hallo Andy das geht in Blender 2.8 direkt auf der Zeitleiste. Gruß FeuerFighter Hat man Da auch Alle animierten Objekte eines Modells auf einen Blick? Gruß fmkberlin
Andy Geschrieben 4. November 2019 Geschrieben 4. November 2019 vor 2 Stunden schrieb fmkberlin: Hat man Da auch Alle animierten Objekte eines Modells auf einen Blick? Hallo Frank, in der Ansicht 'DopeSheet' ja. Im ActionEditor wohl nicht. Viel habe ich da aber noch nicht gemacht. Gruß Andy
ademes Geschrieben 5. November 2019 Geschrieben 5. November 2019 Hello, I try the Following in an even : 1. define the table : rails table {0 items} 2. run : table.insert($("test").variables["rails"], track.name) 3. result : the table "rails" is well filled with all track's names, but the order is Strange - see attached 1 4. define in a script the table : liste = {} define a table : liste2 table {0 items} 5. run : table.insert(liste, track.name) $("test").variables["liste2"] = liste 6. result : the table liste2 is well filled with all track's names, but now the order is correct - see attached 2 Regards André
Goetz Geschrieben 5. November 2019 Geschrieben 5. November 2019 When you create a table, each cell has a string as an identifier. So your numbers are converted to strings and in your window, these strings are sorted alphabetically, not numerically. A list is different, because the identifiers are numbers. A list ist iterable, a table is not. That's why the list entries are sorted numerically.
EASY Geschrieben 6. November 2019 Geschrieben 6. November 2019 (bearbeitet) Hallo, ich habe mit Listen / Tabellen folgenden Versuch unternommen: die beiden Variablen "Liste1" und "Liste2" als Typ "Liste" definiert... ... und lese diesen Zug ein (die Wagons hinter der Lok sind "W1", "W2" ... "W12") ... in die beiden Listen sollen die Namen der beteiligten Objekte... $("Ereignisse").variables["Liste1"]={} $("Ereignisse").variables["Liste2"]={} temp={} temp=layout:getVehicleGroup($("Lok")) namen={} print("Liste1") for i,v in ipairs (temp) do table.insert(namen,v.name) end $("Ereignisse").variables["Liste1"]=namen for i,v in ipairs($("Ereignisse").variables["Liste1"]) do print(i,v) end print("Liste2") for i,v in ipairs (temp) do table.insert($("Ereignisse").variables["Liste2"],v.name) end for i,v in ipairs($("Ereignisse").variables["Liste2"]) do print(i,v) end ... wenn das Skript ausgeführt wurde, dann wird "Liste2" vom MBS Typ "Tabelle" aufgeführt... ... der von Goetz beschriebene Unterschied in der Darstellung im MBS ist auch zu sehen... ... das Auslesen über das Skript ergibt wieder zwei identische Darstellungen... ... wenn ich die Definition von "Liste1" und "Liste2" als "Tabelle" setze... ... dann wird nach dem Ausführen vom Skript "Liste1" zum Typ "Liste"... (... der Rest ist wie schon dargestellt...) ... warum gibt es diesen Unterschied zwischen einer "indirekten" Zuweisung... for i,v in ipairs (temp) do table.insert(namen,v.name) end $("Ereignisse").variables["Liste1"]=namen und der direkten Zuweisung... for i,v in ipairs (temp) do table.insert($("Ereignisse").variables["Liste2"],v.name) end ... ob es eine "Liste" oder "Tabelle" wird? Gruß EASY Bearbeitet 6. November 2019 von EASY
Neo Geschrieben 6. November 2019 Autor Geschrieben 6. November 2019 Hallo Easy, vor 48 Minuten schrieb EASY: warum gibt es diesen Unterschied wie du sicher weißt kennt Lua nur Tabellen, keine Listen. Da das Studio aber zwischen beiden unterscheidet, muss diese Unterscheidung an irgend einem Punkt geschehen. Die Unterscheidung findet bei der Zuweisung einer Variablen statt, d.h. in deinem ersten Fall wird eine fertige Tabelle einer Variablen zugewiesen. Das Studio analysiert die Tabelle, stellt fest, dass es sich um eine Liste handelt, und speichert die Tabelle entsprechend als Liste ab. In deinem zweiten Fall fügst du Elemente zu einer Tabelle im Studio direkt hinzu. Dabei findet keine automatische Konvertierung von Tabelle zu Liste statt. Für die Logik spielt dieser Unterschied am Ende keine Rolle. Ein Iterieren durch eine Tabelle/Liste mit ipairs gibt immer das gleiche Ergebnis (wie du schon in deiner Ausgabe erkannt hast), egal in welcher Reihenfolge die Einträge intern gespeichert werden. Viele Grüße, Neo
ademes Geschrieben 9. November 2019 Geschrieben 9. November 2019 Hello, I have a question / suggestion : When one double clic on a track, all the tracks between 2 switches are selected. Great! But the result is "multiple selection" on which one can only Apply some properties.My question/suggestion : as these lot of tracks correspond to a section (or block or segment or any name one can give), is it not possible to : give an objet's name to the selection in order to use it the same way as other objects give the possibility to assign object's variables to that new object. Thank you André
ademes Geschrieben 9. November 2019 Geschrieben 9. November 2019 Am 6.11.2019 um 12:46 schrieb EASY: layout:getVehicleGroup($("Lok")) Hi Andy Where is such Lua function coming from? Is there a place somewhere to have a list of all these functions? Thank you André
Goetz Geschrieben 9. November 2019 Geschrieben 9. November 2019 vor 2 Stunden schrieb ademes: I have a question Another one? We don't even know yet if your previous one has been answered to your satisfaction or not. vor 2 Stunden schrieb ademes: give an objet's name to the selection you may turn the selection into a group and name that group. vor 2 Stunden schrieb ademes: give the possibility to assign object's variables to that new object. and add variables, keywords etc. to the group
ademes Geschrieben 9. November 2019 Geschrieben 9. November 2019 vor einer Stunde schrieb Goetz: We don't even know yet if your previous one has been answered to your satisfaction or not Hi Goetz, Sorry you are right! I forgot to give you a feedback! The list is well sorted as you explained vor einer Stunde schrieb Goetz: You may turn the selection into a group and name that group. vor einer Stunde schrieb Goetz: and add variables, keywords etc. to the group Oh yeah! great! and it is ok; I may enter keyword and variables. BUT, snif, snif… it don't work as the group with the keyword doesn't trigger the event Watch the layout where I tested it. Look at group L1 with keyword station Regards André Test grill 1.mbp
Goetz Geschrieben 9. November 2019 Geschrieben 9. November 2019 vor einer Stunde schrieb ademes: Watch the layout where I tested it. You really need to work on your communication skills, ademes! I'm not eager to work my way through every aspect of your layout, until I understand what you're doing where, when and why. Just because you're to lazy to give a proper description. And don't bother now. I'm done with this ...
ademes Geschrieben 9. November 2019 Geschrieben 9. November 2019 vor 13 Minuten schrieb Goetz: And don't bother now. I'm done with this ... The one here that need to review his position on this forum is not me, Goetz… It's you and if you don't want to be botherred, let other responsible answer. What I said gently was : you are making a mistake with your previous answer : it may not work because a group is NOT a track and so the event "train enter/leave a track" will never be triggered with your solution. That is the point. Next, if you check the event where the group is used, MBS however indicates "train enters a track", just because of the keyword. Remove the keyword and you will discover that the only event that may be triggered is "a variable is changed" And finally, I do not accept insults; I'm not lazy! André
Timba Geschrieben 9. November 2019 Geschrieben 9. November 2019 Hi ademes, I have to admit I also don't understand what you're trying to do. However, as you already know by now, a group doesn't trigger anything. An item of the group does, but not the group. So, if you want a "train enters track" event, just pick one of the tracks of the group. Alternatively, you might use contacts as a trigger. There is no other option. Regards Timba
metallix Geschrieben 9. November 2019 Geschrieben 9. November 2019 (bearbeitet) Hi Andre' If you need such a large track as a trigger that your way to build it is by grouping a number of single tracks I wonder why you're not focusing on the two end tracks only (of that group)? As an alternative, you could build a large single track of that shape and geometry by using the 3D track editor. @Timba's suggestion to use a track contact is most likely the easiest and most effortless way of getting what you want. Cheers Tom Bearbeitet 9. November 2019 von metallix
ademes Geschrieben 10. November 2019 Geschrieben 10. November 2019 Hi Timba and Metallix, Thank you both to come back on this matter. I will try to be more explicit. In many train manager that I know (CDM Rail, Train Controller,...) , the entire layout is cut into segments (Bahn Kanton??) residing between 2 switches, one switch and a signal, 2 signals. In addition,a bumper also determines the limit of a segment, including a reverse option. These segments are linked together in order to build an itinerary. If the link between two segments is a switch or a lot of switches (called a grill in English), than the position of each of these switches determine how a train goes from one segment to the other. The succession of segments and grills together finally build the itinerary. When those itineraries are defined, each train may (it is not mandatory) be attached to one itinerary. Normally, the itinerary name is saved as an object.variable in the engine of the train permitting to change the itinerary easily. I knew that a group may never be treated as a track because a group may contain different type of objects having nothing to do with the tracks. But the notion of "segment" seems to be unknown in MBS and that is the reason of my proposal. The new possibillity when double clicking on a track open in my mind a view of segmentation in MBS. That"s all. Now, I suppose that all users of MBS have their own solution and I respect that. And I also understand and appreciate the work done by the team to develop and maintain the MBS application. My purpose was just to bring my contribution to the project; Nothing more! With all my respect André
Andy Geschrieben 15. November 2019 Geschrieben 15. November 2019 (bearbeitet) Hallo Neo, wenn es in Kürze die 'Vollversion' gibt, denkst Du vielleicht bitte noch an die Hookfunction, die den 60 Hz-Timer ersetzen kann? Gruß Andy (danke Timba :D) Bearbeitet 15. November 2019 von Andy
Timba Geschrieben 15. November 2019 Geschrieben 15. November 2019 vor 1 Minute schrieb Andy: Hookfunction, die den 60 Hz-Timer ersetzen kann Wtf ist das denn?
Andy Geschrieben 15. November 2019 Geschrieben 15. November 2019 Hallo Timba, eine Hookfunction kann in einer Hauptfunktion bereitgestellt werden, damit ein User dort noch etwas in das Programm einbringen kann. In dem Fall ging es um die flackerfreie Bewegung der Seilbahn. Wenn ich einen sehr schnellen Timer nehme, kann ich zwar für jedes Animationsframe des MBS neue Werte zur Verfügung stellen, aber es kann da durchaus gewisse Synchronisationsprobleme geben und dann flackert's eben. Über die Hookfunction könnte ich noch eine letzte Berechnung zur Verfügung stellen, ehe das MBS richtig an die Arbeit geht. Nachteil: Wenn man es in der Funktion übertreibt kann man sich das System endgültig auf 1 FPS runterfahren. Ist also nur für sehr wenige, aber sehr wichtige Berechnungen geeignet. Mich persönlich nervt halt der Timer unheimlich, weil er mit 60 Hz bzw. 0,15 ms das gesamte Ereignisprotokoll flutet. Gruß Andy
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