Jump to content

Speed slower than 1 km/h..?


Empfohlene Beiträge

Good evening...

I have an animation (treated as a vehicle by MBS...) which would be best at the original speed, to be more realistic. Here's a video, with the 'vehicle' speed set to its minimum of 1 km/h. Can this be reduced to 0.5 Km/h, by code, for instance..? Thanks in advance for thoughts...

Guten Abend...

Ich habe eine Animation (von MBS als Fahrzeug behandelt ...), die am besten mit der Originalgeschwindigkeit funktioniert, um realistischer zu sein. Hier ist ein Video, in dem die Fahrzeuggeschwindigkeit auf mindestens 1 km/h eingestellt ist. Kann dies z. B. per Code auf 0,5 km/h reduziert werden? Vielen Dank im Voraus für Gedanken ...

Douglas

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Good evening Douglas

vor 51 Minuten schrieb Dad3353:

I have an animation

a wonderful animation!   (y)

You can use the "set vehicle speed" command from the "vehicle" section of actions in the EV to assign low speeds like 0.5 or 0.2

lowspeed.jpg.58e6a188abb4599c7f62d716a1196599.jpg

Please note that my Windows Settings are German. This includes the comma as the separator for fractions.
You may want to use the period instead. When I tried the period, my number turned red.
Yours will probaly turn red when you use the comma (like I did in this screenshot).

Greets
Goetz

Bearbeitet von Goetz
additional explanations
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

1 hour ago, Goetz said:

Good evening Douglas

a wonderful animation!   (y)

You can use the "set vehicle speed" command from the "vehicle" section of actions in the EV to assign low speeds like 0.5 or 0.2

lowspeed.jpg.58e6a188abb4599c7f62d716a1196599.jpg

Please note that my Windows Settings are German. This includes the comma as the separator for fractions.
You may want to use the period instead. When I tried the period, my number turned red.
Yours will probaly turn red when you use the comma (like I did in this screenshot).

Greets
Goetz

Many thanks for the swift response, and a welcome solution (admittedly to a very minor problem, but still...). Here in France I'm quite used to using a decimal comma; it shouldn't be an issue for me. Thanks again, old chum.

Douglas

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Hallo @Dad3353,
gibt es in England noch keine Rollatoren? Die Gehhilfe in Deinem Video kenne ich eigentlich nur aus dem Krankenhaus. Der Link führt zu einem Bild, auf dem man sieht, was ich meine. Aber Du hast die Animation sehr gut hingebracht!

Hello @Dad3353,
are there no rollators in England yet? I only know the walking aid in your video from the hospital. The link leads to a picture where you can see what I mean. But you did a great job with the animation!

Walter

 

 

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 53 Minuten schrieb Klartexter:

gibt es in England noch keine Rollatoren?

Oh Mann, Klartexter.  9_9

Die Bewegungen mit diesem Gehrahmen sehen einfach viel interessanter aus.
Und man sieht die (wenngleich seltener) auch im Alltag. In früheren Epochen (bei Modellbahnern sehr beliebt) sah man sie noch häufiger.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

1 hour ago, Klartexter said:

Hallo Dad3353,
gibt es in England noch keine Rollatoren? Die Gehhilfe in Deinem Video kenne ich eigentlich nur aus dem Krankenhaus. Der Link führt zu einem Bild, auf dem man sieht, was ich meine. Aber Du hast die Animation sehr gut hingebracht!

Hello Dad3353,
are there no rollators in England yet? I only know the walking aid in your video from the hospital. The link leads to a picture where you can see what I mean. But you did a great job with the animation!

Walter

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Hallo / hello Douglas,

schimpft die Dame so, weil sie aus ihrem Gefährt nicht mehr Geschwindigkeit herausholen kann?
Is the lady grumbling because she can't get more speed out of her vehicle?                                               :P

Viele Grüße / many greetings
BahnLand

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Geschrieben (bearbeitet)

She's heading for an unprotected level crossing, but has forgotten how to brake. :$

Sie ist auf dem Weg zu einem ungesicherten Bahnübergang, hat aber vergessen, wie man bremst. :$

Gran.thumb.jpg.88318f520ad8ce6fe3324bee7fea1aff.jpg

Bearbeitet von Dad3353
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

43 minutes ago, Dad3353 said:

She's heading for an unprotected level crossing, but has forgotten how to brake. :$

Sie ist auf dem Weg zu einem ungesicherten Bahnübergang, hat aber vergessen, wie man bremst. :$

Gran.thumb.jpg.88318f520ad8ce6fe3324bee7fea1aff.jpg

Hi Douglas

Have you added a squish sound to the sound track?

Cheers

Pete

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto besitzen, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen.

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde dich hier an.

Jetzt anmelden
×
×
  • Neu erstellen...