Jump to content

Herman

Mitglieder
  • Gesamte Inhalte

    1129
  • Benutzer seit

  • Letzter Besuch

9 User folgen diesem Benutzer

Letzte Besucher des Profils

8755 Profilaufrufe
  1. Hello @Markus Meier Wo kann man einsehen wieviel Objekte mit dem jeweiligen Objekt verknüpft sind und um welche objekte es sich handelt ? And use F12 to look at the result. Or look at this little layout and use F12. Und mit F12 können Sie sich das ansehen. Oder sehen Sie sich dieses kleine Layout an und verwenden Sie F12. Marcus Meier 03.mbp Kind regards, Herman
  2. Herman

    For Playing

    Hello to all, just a conversion for V9 light system. Hallo an alle, nur eine Umsetzung für V9 Lichtsystem. Same Id. Kind regards, Herman
  3. Hello to all, New version with the use of Light effects in V9. Same ID. Hallo an alle, Neue Version mit der Verwendung von Lichteffekten in V9. Gleiche ID. DEE31594-5A98-499A-B9A2-71412EB21A87 Kind regards, Herman
  4. Hello to all. No problem anymore for my layout. In V8.5 I used a keyword to put the lights on in a repetition, I used this kind of repetition to convert all the wanted light objects to Automode "Night" . This automode is really great ! In the new EV the light handling repetitions are not needed anymore. Ok the Ghost, probably only the modeller of the castle can do something about that. And he is not active anymore I think. I tried to make myself some kind of spooky effect in the castle. Hallo an alle. Kein Problem mehr für mein Layout. In V8.5 habe ich ein Schlüsselwort benutzt, um die Lichter in einer Wiederholung einzuschalten, ich habe diese Art von Wiederholung benutzt, um alle gewünschten Lichtobjekte in den Automode „Nacht“ zu konvertieren. Dieser Automode ist wirklich großartig! Im neuen EV werden die Wiederholungen zur Lichtsteuerung nicht mehr benötigt. Ok der Geist, wahrscheinlich kann nur der Modellierer des Schlosses etwas daran ändern. Und der ist, glaube ich, nicht mehr aktiv. Ich habe versucht, eine Art Spuk-Effekt im Schloss zu erzeugen. Kind regards, Herman
  5. Hello @Neo , only a question. If we activate the "+" automatic accelerate / maintain speed in a vehicle. If we send that vehicle backwards to take a semi trailer, he will take the trailer and go on in the opposite direction. My question: can we use that ? Or only a side effect ? Hallo @Neo , nur eine Frage. Wenn wir bei einem Fahrzeug die „+“ automatische Beschleunigung / Geschwindigkeit beibehalten aktivieren. Wenn wir dieses Fahrzeug rückwärts schicken, um einen Auflieger zu nehmen, wird er den Auflieger nehmen und in die entgegengesetzte Richtung weiterfahren. Meine Frage: können wir das nutzen? Oder ist das nur ein Nebeneffekt? truck and semi trailer.mbp Kind regards, Herman
  6. Hello, more accurate, for "Licht an" Regards, Herman
  7. Hello, I was looking back on a 8.5 layout from me, in V9 and noticed. 828EAD91-4C34-4A5B-AE91-8E28F7369609 Castle Geist seems not to work. ( manual integrated switch - animation (deprecated) ). Seems to run, but the Ghost stays in the castle. 31A690D4-557B-4C8F-A9C2-FA42077E3ED4 Street light, has no animation (deprecated) in V9, since it was in 8.5 used with animation (EV) as part of a loop with other animations, and now in error, also all the next animations are not going trough. Of course in new layouts I will use the integrated switches. Other of my 8.5 layouts seem to have a simular problem when looking in V9. Seems ... so I have to investigate further. Kind regards, Herman
  8. Hello, to all. This is only a rework for V9. Now with the use of intergrated switches. I choose this time for Roter Brummer's "Level crossings Switzerland", and I want to thank him for that model in the catalogue. And you should certainly try the variations he built in, great. Hallo, an alle. Dies ist nur eine Überarbeitung für V9. Jetzt mit der Verwendung von integrierte Schalter. Ich habe mich diesmal für Roter Brummer's „Bahnübergänge Schweiz“ entschieden, und ich möchte mich bei ihm für dieses Modell im Katalog bedanken. Und die Varianten, die er eingebaut hat, sollte man unbedingt ausprobieren, toll. 161A334F-A357-4CD6-B8E0-C07FB97F2648 same ID. ( layout - anlage ) Best regards, Herman
  9. Herman

    DKW-Signale V9

    Hello @Roter Brummer , it works good with the "Taster" and double click on the DKW signal or on the track switch, and the control window follows. But if I change it directly in the control window, it does not follow. So if I choose 2-Wn5 , nothing seems to happen, but when looking later, the control is still in the previous ( and correct ) state. Hallo @Roter Brummer , es funktioniert gut mit dem „Taster“ und Doppelklick auf das DKW-Signal oder auf die Weiche, und das Steuerungsfenster folgt. Aber wenn ich es direkt im Stellwerkfenster ändere, folgt es nicht. Wenn ich also 2-Wn5 wähle, scheint nichts zu passieren, aber wenn ich später nachsehe, ist die Steuerung immer noch im vorherigen (und richtigen) Zustand. Kind regards, Herman
  10. Hello, in the "Kombi" D0E19078-5476-4DCF-A31C-01CC6E5BCEB0 , the green variant's lights differs from the other variants? Just reporting. We cannot expect all the cars / variants are already conform the new lights. Hallo, in der „Kombi“ D0E19078-5476-4DCF-A31C-01CC6E5BCEB0 , unterscheidet sich die grüne Variante der Lichter von den anderen Varianten? Nur zur Info. Wir können nicht erwarten, dass alle Autos / Varianten sind bereits die neuen Lichter entsprechen. Kind regards, Herman
  11. No, it was my young nephew that did it. Seriously, a little error is quickly there, especially with the integrated switch, made that also beginning users can handle such effects. And then the signal stays there in a shape that is not wanted for the behaviour of the vehicles. Nein, es war mein kleiner Neffe, der das gemacht hat. Im Ernst, ein kleiner Fehler ist schnell da, vor allem bei dem integrierten Schalter, der dafür sorgt, dass auch Anfänger mit solchen Effekten umgehen können. Und dann bleibt das Signal dort in einer Form, die für das Verhalten der Fahrzeuge nicht erwünscht ist. Kind regards, Herman
  12. Hello @Hawkeye , that is the translation that made it so. I ment you have a good point to mention it. Let's see what other users think. I leave this in English. Kind regards, Herman
  13. Hello @Goetz , I also understand Roter Brummer. 's point. Still I do not like the behaviour of that new signal. A little error is quickly made and a signal that shows something that is not correct in the behaviour of the passing vehicle, not my wish. Hallo @Goetz , ich verstehe auch Roter Brummer. den Punkt. Trotzdem gefällt mir das Verhalten des neuen Signals nicht. Ein kleiner Fehler ist schnell gemacht und ein Signal, das etwas anzeigt, was im Verhalten des vorbeifahrenden Fahrzeugs nicht korrekt ist, ist nicht mein Wunsch. Kind regards, Herman
  14. Hello @Roter Brummer , if the signal "Main signal Hp0/1/2" 38B03DD9-3ED6-48AC-A89D-AA677B6BAAE8 only shows HP2 but is in HP1 then the train will of course take the speed from HP1. Personally I do not like this. Hallo @Roter Brummer , wenn das Signal „Hauptsignal Hp0/1/2“ 38B03DD9-3ED6-48AC-A89D-AA677B6BAAE8 nur HP2 anzeigt, aber auf HP1 steht, dann wird der Zug natürlich die Geschwindigkeit von HP1 übernehmen. Mir persönlich gefällt das nicht. So I think @Shantyman and @Hawkeye have still a point. Ich denke also, @Shantyman und @Hawkeye haben trotzdem Recht. Kind regards, Herman
  15. Herman

    Spielerei im MBS

    l'empire des lumieres rene magritte
×
×
  • Neu erstellen...