Jump to content

Tagebau berkwerk in V5 by opaX63, goes in error


Recommended Posts

Hello, 
I just want to report this. For me nothing has to be done. But when starting this application this error occured after seconds. Then the 3D Studio V6 kills itself. There are many error windows alle the same , but it is very fast dissapearing. 
It is only with this layout A84B0CC2-F553-4949-A664-CB7CBFD33B51
I just managed to make this picture. 
A84B0CC2-F553-4949-A664-CB7CBFD33B51.thumb.jpg.cf877e55733073d0afc3c5f35837b757.jpg

Kind regards, Herman

Link to post
Share on other sites

It generated an error after a few seconds on my PC; I couldn't get a bug report, but can try again if it's useful. 

Es hat auf meinem PC nach einigen Sekunden einen Fehler generiert; Ich konnte keinen Fehlerbericht erhalten, kann es aber noch einmal versuchen, wenn es nützlich ist.

I found the Error.log; here it is in the attached 'zip' file, with the 'Settings.xml'

Ich habe die Error.log gefunden; hier ist es in der angehängten 'zip'-Datei mit der 'Settings.xml'

3D-Modellbahn Studio V6.zip

 

Edited by Dad3353
Link to post
Share on other sites

Hello @Herman,
does it happen if you switch the shadows off? I had already a similar problem and that's what Neo told me and it helped. (Intel 4000 chipset?!)

greetz
  Andy

EDIT: This time even minimal graphics adjustments doesn't help. (screenshot with shadows, but happens even without!)

Screenshot 2021-09-12 150027.jpg

Edited by Andy
Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Andy said:

EDIT: This time even minimal graphics adjustments doesn't help. (screenshot with shadows, but happens even without!)

Hello Andy, The same here. Shadows disabled -> same error. The strange thing is. I looked at this layout on this laptop before. I then had V5, no problem at all.

Grtz, Herman
 

Link to post
Share on other sites

Hallo Max,
wenn ich nicht Start drücke, hält die Anlage erstmal. Aber dann reicht es schon, den Schatten wieder einzuschalten (und Kantenglättung auf 'normal').
Dann schmiert er auch ungestartet ab.

Gruß
  Andy

EDIT: da ich denke, dass Du da eine bedeutend bessere Grafikausrüstung in Deinem Rechner hast als wir (erinnere Dich mal an meine Blenderprobleme),
befürchte ich, dass der Fehler seriöser ist, als Neo sich das wünschen kann.

Edited by Andy
Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Andy said:

dass Du da eine bedeutend bessere Grafikausrüstung in Deinem Rechner hast

Hello @Andy, this is Maxwei' s graphic card you ment ? Mine is NVIDIA Geforce GTX 1060.
I just reinstalled the drivers, but that does not solve the problem.  Kind regards, Herman

Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, maxwei said:

You get a runtime error in relation to the ticker in the drive-in, rebuild that and it will work.

Hello, I do not understand what you ment here. But it's not my layout it is from @opax63.

Thanks to all that wanted to help, Danke an alle die helfen wollten, Bedankt Hubert. 
Kind regards, H.

Link to post
Share on other sites

Hello @Herman,
I meant, I have no doubt that Max' whole system works really properly. And your Geforce should probably work fine too. I just know that my one is old and has problems and had no idea how your system is built.

@maxwei,
nee, man kann das ganze Kino rauswerfen. Hilft nix.

Andy

Link to post
Share on other sites
vor 15 Minuten schrieb Andy:

nee, man kann das ganze Kino rauswerfen. Hilft nix.

Nachdem ich auf "Start" geklickt habe, habe ich auch das Fehlerproblem. Ich habe das ganze Kino rausgenommen. Auch die Spuren hinter dem Bildschirm und all seinen Teilen. Bisher läuft die Strecke normal.

Viele grusse

Probierst mal

E135C43D-B96B-4554-B4D6-C8031563505C

 

Edited by hubert.visschedijk
Link to post
Share on other sites

Hello, @max two, Just to say, after I removed the cinema and some hidden tracks behind, it works again. Probably we destroyed some functionality
But I'm glad it was nothing strange with my laptop ! 9_9 ...
Thanks for your help. Danke für Ihre Hilfe. Herman

Link to post
Share on other sites

Dann muß ich noch Bestandteile vom Kino drin gehabt haben. Dachte, ich habe alle erwischt. Ich versuch's nochmal. Komisch ist das trotzdem.

EDIT Kino weg, Fehler da (Bild).

Screenshot 2021-09-12 190936.jpg

Edited by Andy
Link to post
Share on other sites

Hallo,

vielen Dank für eure Fehlerberichte. Das Kino ist mindestens die Ursache für einen Fehler gewesen. Die unsichtbaren Dummy-Loks für die Kinoleinwand lagen doppelt und übereinander gelagert vor. Seit V6 werden solche Fehlerzustände strenger mit einer Fehlermeldung quittiert. Ich habe die doppelten Dummy-Loks entfernt und die Anlage in V5 repariert.

Bitte die Anlage nun noch einmal testen, um die anderen Fehler eventuell als Folgefehler ausschließen zu können.

Viele Grüße,

Neo

Link to post
Share on other sites

@Neo...

Not extensively tested, but it works now where it didn't before, and looks very interesting. Thanks for the fix; well done. (y)

Nicht ausgiebig getestet, aber es funktioniert jetzt, wo es vorher nicht war, und sieht sehr interessant aus. Danke für die Fehlerbehebung; gut erledigt. (y)

Link to post
Share on other sites

Moin,

im Autokino ist der Film jetzt zu Ende, habe das mit dem Dummys herausgenommen und neu hochgeladen, jetzt sollte es Fehlerfrei laufen.

ID A84B0CC2-F553-4949-A664-CB7CBFD33B51

Danke an Dad3353, Neo, Andy, Hermann und Hubert, hättet ihr das Problem hier nicht angesprochen währe es mir gar nicht aufgefallen.

Gruß opax63

Link to post
Share on other sites

Hallo opax63,

das Kino hättest du nicht beenden müssen, ich hatte die Anlage bereits repariert (und die doppelten Dummy-Züge entfernt). Du selbst siehst die Änderungen allerdings nicht, da eigene Anlagen nicht automatisch überschrieben werden. Soll ich meinen Stand wiederherstellen oder genügt dir das Kino-Ende?

Viele Grüße,

Neo

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...