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Geschrieben

This is where I'll post (sporadically...) any models, to keep from polluting other folks topics. They may not be of interest to everyone, and certainly not of the quality that others here demonstrate; there may be more questions than answers, too, so apologies in advance...

Hier werde ich (sporadisch...) alle Modelle posten, um andere Themen nicht zu verschmutzen. Sie sind vielleicht nicht für jeden von Interesse und schon gar nicht von der Qualität, die andere hier demonstrieren; Es kann auch mehr Fragen als Antworten geben, also entschuldigt euch im Voraus...

Geschrieben
1 hour ago, Little said:

... Maybe you can always incorporate a few tips about Blender...

I ask for (and receive...) more than I could give in return, but I'll certainly pass on what I can..! (y)

Ich verlange (und erhalte...) mehr, als ich zurückgeben könnte, aber ich werde sicherlich weitergeben, was ich kann..! (y)

  • 2 Monate später...
Geschrieben (bearbeitet)

Not quite ready, as there's still some slimming down to do, but the Young Blacksmith is keen to join the other residents out there in the West. He's busy training...

Noch nicht ganz fertig, da es noch einiges an Abnehmen zu tun gibt, aber der junge Schmied möchte sich unbedingt den anderen Bewohnern da draußen im Westen anschließen. Er trainiert fleißig...

Edit: Good news..! After much attention to details (and some lost, though...), his twin brother has passed the technical requirements, and would be ready to join the others. He has a _Custom texture, too, so could be personalised somewhat. I'm impressed with the details that remained, despite the very heavy texture reduction. Here's the two of them, sweating it out; which is which..?...

Bearbeiten: Gute Nachrichten..! Nach viel Liebe zum Detail (und einige verloren, obwohl ...), hat sein Zwillingsbruder die technischen Anforderungen bestanden und wäre bereit, sich den anderen anzuschließen. Er hat auch eine _Custom-Textur, könnte also etwas personalisiert werden. Ich bin beeindruckt von den Details, die trotz der sehr starken Texturreduktion erhalten geblieben sind. Hier sind die beiden, die es ausschwitzen; welcher ist welcher..?...

 

Bearbeitet von Dad3353
Geschrieben

This is Stephanie and her twin sister (curiously also called Stephanie...), having fun on court. Ready for action, and technically suited to their environment; they could be made available quite easily. Their partners (also twins, called Toby...) are nearly ready to join them, and others are keen, too, to be invited. A couple of questions, though..?
They currently have a complete animation, which runs automatically. It would be possible to have individual sections, to be called up by the Menu or by Event, but is it worthwhile having that option..? Not that it's a big problem to do it that way, but would folks really use it..? Advice, please..?
They g=have the '_Custom' texture option, naturally, but only certain parts could be re-coloured without going to extreme lengths. The result of the simple changes can be seen in the video, and it's easy enough to do, but it would help, I think, if a couple of sample Exchange Materials were available, either to use 'as is', or as a guide to making other versions. How could this be achieved, if it's possible..? I've added a sample of the _Custom and Exchange files as reference. Again, advice, please..?
Other than that, the ladies are raring to go, whilst the Toby's and others are prepared. Comments..?

Das sind Stephanie und ihre Zwillingsschwester (kurioserweise auch Stephanie genannt...), die Spaß auf dem Platz haben. Einsatzbereit und technisch an ihre Umgebung angepasst; Sie könnten ganz einfach zur Verfügung gestellt werden. Ihre Partner (ebenfalls Zwillinge, genannt Toby...) sind fast bereit, sich ihnen anzuschließen, und auch andere möchten gerne eingeladen werden. Ein paar Fragen, aber ..?
Sie haben derzeit eine komplette Animation, die automatisch abläuft. Es wäre möglich, einzelne Abschnitte zu haben, die über das Menü oder über Ereignisse aufgerufen werden können, aber lohnt es sich, diese Option zu haben? Nicht, dass es ein großes Problem wäre, es so zu machen, aber würden die Leute es wirklich benutzen ...? Ratschlag bitte..?
Sie haben natürlich die '_Custom'-Texturoption, aber nur bestimmte Teile konnten neu eingefärbt werden, ohne zu große Anstrengungen zu unternehmen. Das Ergebnis der einfachen Änderungen ist im Video zu sehen, und es ist einfach genug, aber ich denke, es würde helfen, wenn ein paar Beispiel-Austauschmaterialien verfügbar wären, entweder zur Verwendung "wie sie sind" oder als Richtlinie andere Versionen zu machen. Wie könnte dies erreicht werden, wenn es möglich ist ...? Ich habe ein Beispiel der _Custom- und Exchange-Dateien als Referenz hinzugefügt. Nochmals Rat, bitte..?
Abgesehen davon sind die Damen heiß darauf, während die Toby's und andere vorbereitet sind. Bemerkungen..?

 

 

_Custom.jpg.8f76e77a0207924bccb7557c915b08b2.jpg  Exch_Mate.jpg.dc8a4d740e9a0077afcb43818ef1afa2.jpg

Geschrieben (bearbeitet)

Uploaded as 'Draft', 14/02/2022...

Hochgeladen als 'Entwurf', 14.02.2022...

Stephanie...
FEB459A4-EAF6-4CB7-AEA5-55128263871E

Toby...
B870A55F-AAD7-423F-8F61-AB62DA5601E7

Textures for Toby...

Texturen für Toby...

_Custom.jpg.ea5d180676fde6362fe45893943ec2ef.jpg  Exch_Mate.jpg.2b1370b7a8620531594c8cf5ff9a4d77.jpg

 

(It would be nice to be able to attach '.png' files; it would avoid conversion. Just sayin'...)

(Es wäre schön, '.png'-Dateien anhängen zu können; es würde eine Konvertierung vermeiden. Sagen Sie nur ...)

Bearbeitet von Dad3353
Geschrieben (bearbeitet)

Andromeda...

ww.thumb.jpg.5344958c361dd2413623cde1c0eea181.jpg

Uploaded as 'Draft', 15/02/2022...

Hochgeladen als 'Entwurf', 15.02.2022...

Andromeda...
D5EB0848-CF0E-458A-B910-6633A3C37303

_Custom.jpg.4b6eedbe5b2d026537d83c1bbdd46b14.jpg  Exch_Mate.jpg.1be459c59856bd84343ceb15934c4a37.jpg

Bearbeitet von Dad3353
Geschrieben

 

Here's a Little Boy, Running, uploaded as a Draft, to gauge reaction. There are equally three Exchange Textures uploaded, too. He has a slightly Emissive texture, and so will not be suitable for dark places. He can be profitably used, however, in lit areas at night, such as in buildings (waiting rooms, lit platforms etc...) or as a passenger in illuminated trains. No problem in daylight, of course.
Hoping for comments and reactions; other figures can be made in similar vein. Here's a picture of the Quads, playing, and their Catalogue ID's...

Hier ist ein Little Boy, Running, der als Entwurf hochgeladen wurde, um die Reaktion zu messen. Es werden auch gleich drei Exchange-Texturen hochgeladen. Er hat eine leicht strahlende Textur und ist daher nicht für dunkle Orte geeignet. Er kann aber auch nachts in beleuchteten Bereichen, wie zB in Gebäuden (Warteräume, beleuchtete Bahnsteige etc...) oder als Fahrgast in beleuchteten Zügen gewinnbringend eingesetzt werden. Bei Tageslicht natürlich kein Problem.
Hoffen auf Kommentare und Reaktionen; andere Figuren können in ähnlicher Weise hergestellt werden. Hier ist ein Bild der Quads, die spielen, und ihre Katalog-IDs ...

Screenshot.thumb.jpg.6290321636e436d637c0fb70d9ca0c37.jpg


Little Boy, Running.
Uses a _Custom Texture.
Kleiner Junge, Laufen.
Verwendet eine _Custom-Textur.

4A01B322-5FE1-47E1-8FD5-2917A9B509B1

Exch_Mate_1...
For Little Boy, Running (Kleiner Junge, Laufen...)...
411DA6AD-E93B-45C7-AB95-1C2450C2710E

Exch_Mate_2...
For Little Boy, Running (Kleiner Junge, Laufen...)...
DDF19772-B0B6-4A0B-8885-55A47E0E5312

Exch_Mate_3...
For Little Boy, Running (Kleiner Junge, Laufen...)...
836E2D15-ACE0-4E7F-BF27-FCE021EC805A

Quads.gif

Geschrieben

Hello @Dad3353,

ein ganz herziger Bursche ist das.(y) Du könntest doch auch Variationen erstellen, die die Tauschtexturen direkt beinhalten. Es ist nämlich festgestellt worden, dass Tauschtexturen äußerst selten benutzt werden.

Das mit der Beleuchtung gefällt mir persönlich ehrlich gesagt überhaupt nicht. Ich warte da lieber darauf, dass wir im MBS eine Lichtfunktion bekommen, die sich tatsächlich auf angestrahlte Objekte auswirkt. So ist das eigentlich ein Austricksen dieser nicht vorhandenen Option. Wenn ich selber unter einer Lampe stehe, fange ich ja auch nicht an zu leuchten.:)

This is a very cute fellow.(y) You could also create variations that include the swap textures directly. It's been noted that swap textures are very rarely used.

Personally, I don't like the lighting at all. I'd rather wait until we get a lighting function in MBS that actually affects illuminated objects. So this is actually tricking out this non-existent option. When I myself stand under a lamp, I don't start to shine.:)

HG
Brummi

Geschrieben (bearbeitet)
53 minutes ago, Roter Brummer said:

HelloDad3353,

he 's a really sweet guy. (and)You could also create variations that directly contain the exchange textures. In fact, it has been found that swap textures are used extremely rarely.

To be honest, I personally don't like the lighting at all. I'd rather wait for us to get a light function in MBS that actually affects objects that are illuminated. So this is actually a trick of this non-existent option. When I stand under a lamp myself, I don't start to glow either.:)

This is a very cute fellow.(and) You could also create variations that include the swap textures directly. It's been noted that swap textures are very rarely used.

Personally, I don't like the lighting at all. I'd rather wait until we get a lighting function in MBS that actually affects illuminated objects. So this is actually tricking out this non-existent option. When I myself stand under a lamp, I don't start to shine.:)

HG
Brummi

Duly noted; thanks for the comments. Personally I would use variations for different postures, for instance, but alternate colours would work, too. A variant with and without Emissive, for instance..? The Good Thing about _Custom is that it gives opportunity for anyone to change for other colours, themselves. To that end, I'd keep the principle, and if folks don't use it, well... it means the 'standard' colours suit their needs..! :D

Zur Kenntnis genommen; danke für die kommentare. Ich persönlich würde zum Beispiel Variationen für verschiedene Körperhaltungen verwenden, aber alternative Farben würden auch funktionieren. Zum Beispiel eine Variante mit und ohne Emissive..? Das Gute an _Custom ist, dass es jedem die Möglichkeit gibt, selbst zu anderen Farben zu wechseln. Zu diesem Zweck würde ich das Prinzip beibehalten, und wenn die Leute es nicht verwenden, na ja ... es bedeutet, dass die "Standard" -Farben ihren Bedürfnissen entsprechen ...! :D

Edit : I've added a Variant, the same little fellow but without the Emissive, and set this as the Default. The same Exchange Textures still work, of course. Here's a comparaison, Day and Night...

Bearbeiten: Ich habe eine Variante hinzugefügt, den gleichen kleinen Kerl, aber ohne das Emissive, und diese als Standard festgelegt. Die gleichen Austauschtexturen funktionieren natürlich immer noch. Hier ist ein Vergleich, Tag und Nacht ...

Day.thumb.jpg.0ff0bf22107db44d3451ce89edf8fae6.jpg

Night.thumb.jpg.31c83f6204ca8c5eff07a7b55a25e487.jpg

Bearbeitet von Dad3353
Geschrieben (bearbeitet)
16 hours ago, Dad3353 said:

Little Boy, Running.
Uses a _Custom Texture.
Kleiner Junge, Laufen.
Verwendet eine _Custom-Textur.

4A01B322-5FE1-47E1-8FD5-2917A9B509B1

Hello @Dad3353 , very nice that you made some children.  (y) I can only find this number, and it has no custom texture ? So I only find the blue one. 
But why not one model, with color varations ? ( see note from Roter Brummer ). For simple non-modeller users, it should be very nice. The same for the tennis models. For the rest keep up the great work, thanks.

Hallo @Dad3353 , sehr schön, dass du einige Kinder modelliert hast.  (y) Ich kann nur diese Nummer finden und es hat keine benutzerdefinierte texture ? So kann ich nur die blaue finden.
Aber warum nicht ein Modell mit Farbvariationen? (siehe Anmerkung von Roter Brummer). Für einfache Benutzer, die keine Modellbauer sind, sollte es sehr schön sein. Dasselbe gilt für die Tennis-Modelle. Für den Rest gilt: weiter so, danke.

Regards, Herman (BE)

Bearbeitet von Herman
Geschrieben
5 hours ago, Herman said:

Hello Dad3353 , very nice that you made some children.  (y) I can only find this number, and it has no custom texture ? So I only find the blue one. 
But why not one model, with color varations ? ( see note from Roter Brummer ). For simple non-modeller users, it should be very nice. The same for the tennis models. For the rest keep up the great work, thanks.

Hallo @Dad3353 , sehr schön, dass du einige Kinder modelliert hast.  (y) Ich kann nur diese Nummer finden und es hat keine benutzerdefinierte texture ? So kann ich nur die blaue finden.
Aber warum nicht ein Modell mit Farbvariationen? (siehe Anmerkung von Roter Brummer). Für einfache Benutzer, die keine Modellbauer sind, sollte es sehr schön sein. Dasselbe gilt für die Tennis-Modelle. Für den Rest gilt: weiter so, danke.

Regards, Herman (BE)

I think that the answer lies in the (to me...) odd way that MBS does searches. If you want a layout, you search in the On-line Catalogue for layouts. If you want a wagon, though, you must firstly open a layout (any layout...) and search in the other on-line Catalogue. If you want a Texture, you must go to the Menu/Catalogue/Textures and 'Browse'. There, the search brings up Exchange Textures, using the ID's given above. Why does searching have to be so idiosyncratic..? I can't answer that. Why entering an ID in a Search box doesn't search everywhere escapes me. Still, that's the way to find these Textures.
(I'm told that Exchange Textures are not called upon much by Users. With these obstacles, I'm not really surprised. ;) ...)

Ich denke, dass die Antwort in der (für mich ...) seltsamen Art und Weise liegt, wie MBS sucht. Wenn Sie ein Layout wünschen, suchen Sie im Online-Katalog nach Layouts. Wenn Sie jedoch einen Wagen wünschen, müssen Sie zunächst eine Anlage (beliebige Anlage...) öffnen und im anderen Online-Katalog suchen. Wenn Sie eine Textur wünschen, müssen Sie zu Menü/Katalog/Texturen und „Durchsuchen“ gehen. Dort führt die Suche unter Verwendung der oben angegebenen IDs zu Exchange Textures. Warum muss die Suche so eigenwillig sein? Das kann ich nicht beantworten. Warum die Eingabe einer ID in ein Suchfeld nicht überall sucht, ist mir entgangen. Trotzdem finden Sie diese Texturen auf diese Weise.
(Mir wurde gesagt, dass Exchange-Texturen von Benutzern nicht oft aufgerufen werden. Bei diesen Hindernissen bin ich nicht wirklich überrascht. ;) ...)

Geschrieben
26 minutes ago, Dad3353 said:

odd way that MBS does searches

Hello Douglas, I have the upmost respect for you and your work, but here I disagree totaly. But please, I certainly do not want to discuss it here further, it's certainly not my place. Back to the subjects With the tennis girls I could import your texture because you provided it. And they had a custom texture.
Hallo Douglas, ich habe den allergrößten Respekt vor Ihnen und Ihrer Arbeit, aber hier bin ich völlig anderer Meinung. Aber bitte, ich möchte hier nicht weiter diskutieren, das ist sicher nicht mein Platz. Zurück zu den Themen: Bei den Tennismädchen konnte ich deine Textur importieren, weil du sie zur Verfügung gestellt hast. Und sie hatten eine eigene Textur.

Andromeda2.jpg.43f69469ff14eb02b1770bdc95e3d93d.jpg

The boy has no custom texture under that specific number.
Der Junge hat keine benutzerdefinierte Textur unter dieser speziellen Nummer.

1083073964_littleboy.jpg.bbd34cc937595dfd5f99237e1f1a3ac3.jpg

Please continue with your beautiful modelling work, very nice, we certainly admire that work.
Bitte machen Sie weiter mit Ihrer schönen Modellierarbeit, sehr schön, wir bewundern diese Arbeit sehr. 

Kind regards, Herman.

 

Geschrieben

Hello @Dad3353 , I tried to learn about your way to use the catalog. 
Maybe it can help people like me, if you place a short note next to the ID number : ( =layout , =texture, =model). So I found another texture for the boy. But since he had no custom texture....
Hallo @Dad3353 , ich habe versucht, etwas über deine Art, den Katalog zu benutzen, zu erfahren. 
Vielleicht kann es Leuten wie mir helfen, wenn Du neben der ID-Nummer einen kurzen Hinweis anbringst : ( =Layout , =Textur, =Modell). Ich habe also eine andere Textur für den Jungen gefunden. Aber da er keine eigene Textur hatte....

Kind regards from a fan, Herman

Geschrieben

@Herman...

Thanks for the praise and comments, but I don't understand what's wrong. When I look, I see the Variants, and their Textures, under the ID I posted above. The model itself tells me that it's been posted as a Draft, has Variants and Exchange Textures. I can't explain why what you're seeing is different. Here's a screenshot of my System, with the little fellows showing off their colours. If you still have problems, I can post the Exchange Texture files directly, but it should work. Try again, please, and tell me if you see what I see or not..? Thanks in advance.

@Little...

Do you see the Exchange Textures, or are there issues the same as Herman..? All very odd; one day I will understand, but today is not that day..!

@Herman...

Danke für das Lob und die Kommentare, aber ich verstehe nicht, was falsch ist. Wenn ich nachschaue, sehe ich die Varianten und ihre Texturen unter der ID, die ich oben gepostet habe. Das Modell selbst sagt mir, dass es als Entwurf gepostet wurde, Varianten und Austauschtexturen hat. Ich kann nicht erklären, warum das, was Sie sehen, anders ist. Hier ist ein Screenshot meines Systems, auf dem die kleinen Kerlchen Farbe bekennen. Wenn Sie immer noch Probleme haben, kann ich die Exchange-Texturdateien direkt posten, aber es sollte funktionieren. Versuchen Sie es bitte noch einmal und sagen Sie mir, ob Sie sehen, was ich sehe oder nicht..? Vielen Dank im Voraus.

@Little...

Siehst du die Austauschtexturen oder gibt es die gleichen Probleme wie bei Herman? Alles sehr seltsam; Eines Tages werde ich es verstehen, aber heute ist nicht dieser Tag..!

Capture.JPG

Geschrieben (bearbeitet)

Hello Douglas, thank you for your answer ! In your picture I see that you take them out of "My 3D Models" ( so your models, and of course I cannot take something there ).
With me it comes directly from the catalog under id 4A01B322-5FE1-47E1-8FD5-2917A9B509B1 you gave us. And that little boy has no custom texture.

Hallo Douglas, danke für deine Antwort ! Auf deinem Bild sehe ich, dass du sie aus "Meine 3D-Modelle" nimmst ( also deine Modelle, und da kann ich natürlich nichts nehmen ).
Bei mir kommt sie direkt aus dem Katalog unter der id 4A01B322-5FE1-47E1-8FD5-2917A9B509B1 die du uns gegeben hast. Und der kleine Junge hat keine eigene Textur.

14 minutes ago, Dad3353 said:

I can post the Exchange Texture files directly,

No, I can take the Texture files from the catalog with the other ID numbers. No problem since I understand where you placed them.
Nein, ich kann die Texturdateien aus dem Katalog mit den anderen ID-Nummern nehmen. Kein Problem, da ich weiß, wo Sie sie platziert haben.

Kind regards, and thanks again, Herman
 

Bearbeitet von Herman
Geschrieben (bearbeitet)

Hi Doug,
this one with variants is in your own Catalog (My 3D models). Once a model is created, it moves to that part of the catalog, and it gets an ID, if it gets uploaded later or not. And it will keep this number, if uploaded or not. But this area is your private area, you have to update it again to the internet - that's it. The model got the same ID as before, but differs now from your private area and the internet. That's it. Means: you should upload it again by the button within the thumbnail.

greetings
  Andy

p.s.: never delete it from that folder again, because this identifies you as the owner (and tells you if it differs from the internet version) - and it won't be deleted in the internet anyways without forcing that. Means: the folder 'my 3D models' is your workbench and also your archive.

Bearbeitet von Andy
Geschrieben
6 minutes ago, Andy said:

Hi Doug,
this one with variants is in your own Catalog (My 3D models). Once a model is created, it moves to that part of the catalog, and it gets an ID, if it gets uploaded later or not. And it will keep this number, if uploaded or not. But this area is your private area, you have to update it again to the internet - that's it. The model got the same ID as before, but differs now from your private area and the internet. That's it. Means: you should upload it again by the button within the thumbnail.

greetings
  Andy

Thanks, Andy. I think that that's what I did, and can't see any other way of doing it, or I wouldn't get an ID number at all. The Textures are published separately, after having been imported into my own 'My Textures' folder, to be Published individually, again, to get an ID. Can you see the little fellow, with his Exchange Textures from your Catalogue..? If no-one can see them, I don't know what I'm doing wrong. :/

Danke, Andy. Ich denke, das habe ich getan, und ich sehe keine andere Möglichkeit, es zu tun, oder ich würde überhaupt keine ID-Nummer bekommen. Die Texturen werden separat veröffentlicht, nachdem sie in meinen eigenen Ordner „Meine Texturen“ importiert wurden, um erneut einzeln veröffentlicht zu werden, um eine ID zu erhalten. Kannst du den kleinen Kerl sehen, mit seinen Austauschtexturen aus deinem Katalog? Wenn sie niemand sehen kann, weiß ich nicht, was ich falsch mache. :/

Geschrieben

Meanwhile, I'll carry on as if all is well. Here's the little fellow's sister, also quadruplets (what a coincidence..!). Here's the picture, followed by the draft ID's (hoping that all can see them..!)...

In der Zwischenzeit werde ich weitermachen, als ob alles in Ordnung wäre. Hier ist die Schwester des kleinen Burschen, ebenfalls Vierlinge (was für ein Zufall..!). Hier ist das Bild, gefolgt von den ID-Entwürfen (in der Hoffnung, dass alle sie sehen können ...!) ...

ww.thumb.jpg.63182189db7941437241c9395bd71798.jpg

Uploaded as 'Draft', 20/02/2022...

Girl_Runn...
E17F269C-8C7D-498D-99D2-FF9276A4FC13

Little Girl, Running.
Uses a _Custom Texture.
Kleines Mädchen, Laufen.
Verwendet eine _Custom-Textur.

Girl_Runn_Exch_Mate_1...
For Little Girl, Running (Kleines Mädchen, Laufen...)...
D15AEC29-1EEE-42C8-B315-411DD0E16DFD

Girl_Runn_Exch_Mate_2...
For Little Girl, Running (Kleines Mädchen, Laufen...)...
BC71A4CF-C9D1-486A-8079-B3E443DF88B4

Girl_Runn_Exch_Mate_3...
For Little Girl, Running (Kleines Mädchen, Laufen...)...
D47B770A-09BF-4768-88CC-5EF74B934364

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